PDA

Επιστροφή στο Forum : ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΣΥΝΑΤΗΣΕΩΝ - ΒΟΗΘΕΙΑ



Κώστας87
27-04-07, 16:15
Καλησπέρα.είμαι φοιτητής και έχω μια εργασία σχεδίασης και κατασκευής μιας γεννήτριας συχνοτήτων με τις ακόλουθες προδιαγραφές: Περιοχές συχνοτήτων 10 ΗΖ - 100 ΗΖ
100 ΗΖ - 1 ΚΗΖ
1 ΚΗΖ - 10 ΚΗΖ
10ΚΗΖ - 100 ΚΗΖ

Να έχει εξόδους ημιτονική/τετραγωνική/τριγωνική 0 - 12 vp-p η κάθε μια.

Εννοείται οτι χρειάζεται και τροφοδοτικό.

Οποιος μπορεί να βοήθησει με κάποια σελίδα που να εχει κάποιο κύκλωμα η οποιαδήποτε αλλη βοήθεια....τον ευχαριστώ προκαταβολικά!

chip
27-04-07, 18:23
Οι προδιαγραφές που δίνεις οδηγούν σε κύκλωμα ολοκληρωμένο XR2206 που τα κάνει όλα μόνο του... με μία αναζήτηση στο google θα βρεις πολλά... Η μόνη προσθήκη είναι ένα στάδιο ισχύος στην έξοδο.... για να μην μπλέκει πολύ βάλε έναν τελεστικό ισχύος... L165 και καθάρισες....

Βέβαια πιθανότατα ο καθηγητής θέλει να σε εξετάσει στο να σχεδιάσεις μία γεννήτρια από την αρχή...
Τότε... φτιάξε έναν ταλαντωτή τετραγώνου (πχ με 555)...
Στη συνέχεια βάλε έναν ολοκληρωτή (με έναν τελεστικό ενισχυτή) οπότε στην έξοδό του θα πάρεις τριγωνική κυματομορφή... (αν δεν είσαι καλό στη θεωρεία...με λίγο πειραματισμό θα βρείς εύκολα την αντισταση και τον πυκνωτή που θα βάλεις),
και το τρίγωνο θα το οδηγήσεις σε μία αντίσταση (υποθέτω γύρο στο 1Κ) που θα οδηγεί δύο διόδους 1N4148 τοποθετημένες αντιπαράλληλα... (το άλλο τους άκρο στη γείωση) Έχοντας ρυθμίσει το πλάτος που θα δίνεις οι δίοδοι θα παραμορφώνουν το σήμα και θα πάρεις κάτι που θα μοιάζει πολύ με ημίτονο. Έτσι θα έχεις τα τρία σήματα που επιθυμείς...
Τα ενισχύεις με ένα τελεστικό ισχύος όπως ο L165 και πάλι είσο OK. (με τον τρόπο αυτό εργάζονται ολοκληρωμένα όπως το XR2206)
Φυσικά υπάρχουν και πολλοί άλλοι τρόποι να φτιάξεις γεννήτρια όμως πιστεύω είναι ο πιο κλασικός.

Κώστας87
27-04-07, 22:10