PDA

Επιστροφή στο Forum : Πηνια RFC



vat
20-10-08, 22:14
Mηπως ξερετε τον τυπο πως υπολογιζουμε τα mH μΗ uH etc..
για κατασκευή "στραγγαλιστικών" Pi-πηνίων φενώλης με πυρίνα αέρος?
ευχαριστω.

manos_3
20-10-08, 23:09
Χωρίς να ξέρω σίγουρα,υπάρχει ένα πρόγραμμα που υπολογίζει διαφόρου τύπου πηνία και είναι εδώ: http://www.hlektronika.gr/index.php?page=files
Πας στα διάφορα προγράμματα και στο πρόγραμμα Mini-Ring Core Calculator (http://www.hlektronika.gr/forum/../files/index.php?act=view&id=56)...

gep58
21-10-08, 19:47
Φίλε vat,
δες και στο http://www.cockayne.biz/LED-PDF.html Tools/Excel (XLS) Electronic Calculator μήπως σε βοηθήσει.

gep58

itta-vitta
21-10-08, 22:47
Mηπως ξερετε τον τυπο πως υπολογιζουμε τα mH μΗ uH etc..
για κατασκευή "στραγγαλιστικών" Pi-πηνίων φενώλης με πυρίνα αέρος?
ευχαριστω.

Αυτή θα μπορούσε να είναι και μια ερώτηση ενός που δεν είναι αρχάριος, όπως πχ εγώ. Αυτά τα πηνία φενώλης πρώτη φορά τα ακούω. Υπ' όψιν ότι είμαι ερασιτέχνης και οχι επαγγελματίας. "Γηράσκω αει διδασκόμενος". Και το κακό δεν είναι το ότι μαθαίνω αλλά το ότι γηράσκω. Λοιπόν το πρόγραμμα υπολογισμού πηνίων που ανέφερε ο φίλος, υπολογίζει πηνία μιας στρώσης. Αν θέλεις να κατασκευάσεις ένα στραγγαλιστικό πηνίο που συνήθως είναι πάνω από 1 μιλλΗ, θα έχεις στο τέλος ένα πηνίο αρκετά μεγάλο. Γι αυτό κατασκευάζουν αυτά με την κυψελοειδή περιέλιξη ή όπως λέγονται (σταυρωτό τύλιγμα), με ειδικές περιελικτικές μηχανές. Η περιέλιξή τους μοιάζει, ίσως να είναι και ίδια με αυτή που έχουν κάποια καρούλια σπάγγου. Κατασκεύασα ένα τσοκ ώς εξής: Πήρα κύλινδρο τεφλόν διάτρητο Φ25χιλ. τύλιξα 250 σπείρες σύρμα 0,50 χιλ και στην τρύπα έβαλα φερίτη Φ10χιλ τον οποίο στερέωσα με κηρόστοκο στις ακρεςγια να μη "παίζει" μέσα στην τρύπα. Μέτρησα το πηνίο με πηνιόμετρο και είδα ότι έδειχνε 1,5μιλλΗ. Δουλέυει χωρίς πρόβλημα σε ένα πομπό μεσαία\ων με μια ελ509 σε ρευμα 350 μιλλΑ. Κάποιος φίλος από το σάιτ μου είπε να δω άν ζεσταίνεται ο πυρήνας. Δεν το είδα γιατί το μηχάνημα το έχει ένας φίλος και