PDA

Επιστροφή στο Forum : LM386 mini ενισχυτής



Kira
29-11-09, 00:03
Hello, είμαι εδώ και λίγο καιρό μέλος αυτού του forum, οπότε είπα να postάρω την πρώτη μου κατασκευή που έκανα πρόσφατα. Είναι ένας μίνι ενισχυτής που χρησιμοποιεί το ολοκληρωμένο lm386.

Τα υλικά που χρειάζονται είναι ελάχιστα και το κόστος τους είναι γύρω στα 5-7€ όλα μαζί. Το μεγαφωνάκι πρέπει να είναι στα 8 Ohm ενώ οι τιμές των πυκνωτών δεν χρειάζεται να είναι τόσο απόλυτες (πχ. στον πυκνωτη 0.1μ εγώ έβαλα 47n). Στην τελική κατασκευή πρόσθεσα και ένα ποτενσιόμετρο 5k που να συνδέει τα pins 1 & 8 του ολοκληρωμένου, το οποίο λειτουργεί ως διακόπτης ρύθμισης του Gain και επίσης ένα διακόπτη ON/OFF έτσι ώστε να διαρκεί για πιο πολύ καιρό η μπαταρία. Το κύκλωμα είναι πραγματικά απλό και ακόμα και εγώ που είμαι αρχάριος στο θέμα το έφτιξα πολύ εύκολα και το συνιστώ σε οποιοδήποτε θέλει να ασχοληθεί. Φυσικά η δοκιμή του κυκλώματος πρώτα σε breadboard θα απλουστεύσει πολύ το σχεδιασμό και τυχούσες αλλαγές που θέλετε να κάνετε.
Αφού έκανα όλες τις κολλήσεις σε διάτρητη πλακέτα πήρα ενά παλίο χάρτινο κουτάκι και του άνοιξα μια τρύπα στο καπάκι για το ηχείο, 2 μπροστά (μία για την είσοδο του βύσματος της κιθάρας και μία για το διακόπτη ON/OFF) και μία στο πλάι για το ποτενσιόμετρο. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε και ένα led έτσι ώστε όταν ο ενισχυτής είναι ανοιχτός αυτό να ανάβει(μη ξεχάσετε να βάλετε μία αντίσταση πριν από αυτό για να μην καεί). Παραλίγο να το ξεχάσω, το lm386 είναι εύκολο να καεί αν αφήσετε ώρα το κολλητήρι σε ένα ποδαράκι του για αυτό καλό είναι να έχετε μια βάση για ολοκληρωμένα με 8 ποδαράκια.


Για περισσότερα info μπορείτε να δείτε το νέο μου blog http://www.news-for-techies.com/ στο οποίο θα ποστάρω και τα νέα μου projects(όσα υπάρξουν) xD.

thanos94
29-11-09, 00:18