PDA

Επιστροφή στο Forum : κλιματιστικο 9000 btu και απλη πριζα



xkon2007
13-01-10, 18:35
Καλησπερα στο forum και καλως σας βρηκα.
Θα ηθελα να ρωτησω αν μπορει να τροφοδοτηθει ενα κλιματιστικο 9000 btu (μαλλον αυτο http://www.perfectshop.gr/pub/el/catalog/ProductDetail.aspx?29237)
απο μια απλη πριζα με γειωση (τριπολικη ,οχι σουκο).Το σπιτι ειναι με ενοικιο και η πολυκατοικια δεν ειναι και καινουρια αν κρινω και απο τον πινακα του σπιτιου(photo1).
Ξερω 2 αντιστοιχες περιπτωσεις που πηραν κανονικα ρευμα απο τετοια πριζα χωρις προβληματα αλλα δεν ειμαι και σιγουρος αν γινεται κατι τετοιο.
Ποσο περιπου ρευμα τραβανε αυτα τα μικρα κλιματιστικα?Στην πριζα αυτη εγω δοκιμασα αεροθερμο 2000 watt και σιδερο 1600 watt χωρις προβλημα.
Αν εχει ξανασυζητηθει το θεμα παρακαλω δωστε ενα link γιατι απο την αναζητηση δεν βρηκα κατι.
Οποιος χρειαστει περισσοτερα στοιχεια ευχαριστως να του πω.
Ευχαριστω.

Xarry
13-01-10, 18:54
Με εναν μετατροπεα απο τριπολικο σε σουκο δεν θα εχεις προβλημα.

dal_kos
13-01-10, 19:20
Αυτό που ρωτάς δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται... Κι εγώ μένω σε παλιό σπίτι και το αν θα μπορεί να δουλέψει εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από την υπάρχουσα εγκατάσταση [καλώδια μέσα στους τοίχους] και πως έχει γίνει η συνδεσμολογία στο πίνακα [Σε πόσες γραμμές έχουν χωριστεί τα φορτία]. Για να καταλάβεις στο δικό μου ο προηγούμενος ηλεκτρολόγος είχε κάνει την εξυπνάδα να έχει συνδέσει και τις 2 γραμμές σε μιά 10άρα ασφάλεια. Οπότε αν άναβες καλοριφέρ και φούρνο μικροκυμάτων, σεσουάρ, ή ακόμα και υπολογιστή μπορούσε να πέσει η ασφάλεια. Επίσης στο δικό μου τα καλώδια είναι 1,5άρια. Οπότε κάθε γραμμή μπορεί να δώσει με ασφάλεια μέχρι 10Α, δηλαδή 2200Watt. Τώρα ένα κλιματιστικό τραβάει περίπου 1000w αν θυμάμαι καλά. Οπότε θέλεις 5Α κατά την λειτουργία του. Το οποίο σημαίνει πως ανάλογα με τα καλώδια που έχεις μέσα στο τοίχο σου, πρέπει να υπολογίσεις να μην τραβάς περισσότερα απ' όσο μπορούν να αντέξουν, γιατί τότε μπορεί να θερμανθούν και να έχεις άλλα προβλήματα. Επίσης σιγουρέψου πως υπάρχει γείωση μέσα στη 3πολική πρίζα που έχεις, γιατί στα παλιά σπίτια είχαν τη τακτική να έχει γείωση μόνο η ηλεκτρική κουζίνα και το ψυγείο.
Σόρρυ για το μακροσκελές ποστ. Ελπίζω να βοήθησα λίγο.
Κώστας

j kalai
13-01-10, 19:30
Oπως ειπε και ο Xarry μπορεις με τον μετατροπεα αλλα εγω θα ελεγα να αλλαξεις την πριζα και να βαλεις σουκο λογω παλαιοτητας της πριζας και φυσικα να υπαρχει γειωση για προστασια δικια σου και του καθε τεχνικου.

JOUN
13-01-10, 19:46
Αλλαξε την πριζα και βαλε μια σουκο βρε αδερφε...Τοσο δυσκολο ειναι;Ετσι θα τσεκαρεις και αν υπαρχει αγωγος γειωσης μεσα.

andrewsweet4
13-01-10, 20:25
πολυ παλια μου φαινεται η εγγατασταση. να προσεξεις το θεμα της γειωσης. εμενα η αδερφη μου σπουδαζε θεσαλλονικη και εμενε κεντρο που τα σπιτα ειναι παλια με εγκατασταση στο σπιτι σαν τη δικη σου.ειχε αρχισει να παραπονιεται για εντονη ενοχληση μολι ακουμουσε το σασι μεταλλικων συσκευων κ ανοιξα μια μπριζα να δω τι γινεται. εκπληκτος ανακλυψα οτι παρ'όλο που η πριζα ηταν σουκου,ο ηλεκτρολογος ειχε βραχυκυλωσει γειωση με ουδετερο, ο οποιος δεν εχει δυναμικο 0. γιαυτο σου λεω. ΠΡΟΣΟΧΗ!

xkon2007
13-01-10, 20:33
Εχει γειωση και την πριζα την αλλαξα με σουκο.
Ευχαριστω για τις απαντησεις σας,με βοηθησατε πολυ.

ILIAS1976
14-01-10, 14:24
καλησπερα σου.
αν εχεις δοκιμασει αεροθερμο 2000 watt και σιδερο 1600 watt χωρις προβλημα με λειτουργια για πανω απο 15 λεπτα η γραμη της πριζας σου ειναι οκ.γιατι ομως δεν πας σε inverter μηχανημα και οικονομια να εχεις και σταθερο κλιμα? την διαφορα των χρηματων μεταξυ απλου μηχανηματος και inverter θα την δωσεις ειτε στην αγορα του ειτε στην δεη με την χρηση του απλου.θα σου προτεινα να το ξανασκεφτεις.
επισης να ξερεις οτι η συγκεκριμενη μαρκα βγαζει πολλα προβληματακια στα ηλεκτρονικα μερη του.
ελπιζω να βοηθησα.:001_smile:

xkon2007
14-01-10, 17:01
καλησπερα σου.
αν εχεις δοκιμασει αεροθερμο 2000 watt και σιδερο 1600 watt χωρις προβλημα με λειτουργια για πανω απο 15 λεπτα η γραμη της πριζας σου ειναι οκ.γιατι ομως δεν πας σε inverter μηχανημα και οικονομια να εχεις και σταθερο κλιμα? την διαφορα των χρηματων μεταξυ απλου μηχανηματος και inverter θα την δωσεις ειτε στην αγορα του ειτε στην δεη με την χρηση του απλου.θα σου προτεινα να το ξανασκεφτεις.
επισης να ξερεις οτι η συγκεκριμενη μαρκα βγαζει πολλα προβληματακια στα ηλεκτρονικα μερη του.
ελπιζω να βοηθησα.:001_smile:

Δεν ξερω ποσο θα με συνεφεραι ενα inverter με το δεδομενο οτι χρειαζομαι 9000 btu, δηλαδη ετσι και αλλιως εχει χαμηλη καταναλωση και εγω θα το χρησιμοποιω μονο για ψυξη(οχι ολο το χρονο).Απο ζεστη παμε καλα...
Απο οτι κοιταξα λιγο ενα τετοιο inverter εχει περιπου 40 watt διαφορα στην καταναλωση και η τιμη του ειναι 200ευρω υψηλοτερη.Δηλαδη στο κυκλο ζωης του κλιματιστικου θα πληρωσεις περισσοτερα στη ΔΕΗ?
Οτι ισως θα εχεις πιο σταθερη θερμοκρασια στο χωρο σου,μαλλον ετσι ειναι.
Τωρα, οσο για το δευτερο σκελος σχετικα με την αξιοπιστια ,εχεις συναντησει εσυ ή καποιος γνωστος σου επαναλαμβανομενα προβλημα σε κλιματιστικα toyotomi?
Εγω οσους ρωτησα, τα θεωρουν απο τα καλα μηχανηματα.
Ευχαριστω για τη βοηθεια.

HAMBOS76
14-01-10, 17:04
καλησπερα και απο εμενα το καθε κλιματιστικο να ξερεις οτι στην εκινιση τριπλασιαζεται η ονομαστικη τιμη του ρευματος καταναλωσης (πλην inverter).Αλλα με τον πινακα που εχεις αυτο ειναι ψηλα γραμματα

HAMBOS76
14-01-10, 17:14
ενα κλιματιστικο απλο μπορει να κατεβαση η αντιστιχα να ανεβαση την θερμοκρασια -/+ 5 βαθμους απο την εξωτερικη ενα inverter δεν εχει ορια

dal_kos
14-01-10, 17:32
Τα inverter, καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια όταν δεν λειτουργούν στο μέγιστό τους σε σχέση με τα απλά. Αυτό γίνεται γιατί μπορούν να ρυθμίζουν πόση ισχύ θα βγάζουν αντί να είναι μόνο ΟΝ ή OFF όπως τα απλά. Περισσότερα εδω:
http://en.wikipedia.org/wiki/Inverter_%28air_conditioning%29

xkon2007
14-01-10, 17:42
Δεν εχετε και αδικο σε αυτα που γραφετε αλλα για μενα το πρωτο και πιο κυριο προβλημα ηταν αν θα αντεχε η εγκατασταση εστω και με ενα απλο.Τα υπολοιπα επονται...

HAMBOS76
17-01-10, 22:05
φιλε χαρη το κλιματιστικο σου ειναι 1000W δες αν εχεις γειωση και εισαι οκ!!

Nemmesis
17-01-10, 23:49
ενα κλιματιστικο απλο μπορει να κατεβαση η αντιστιχα να ανεβαση την θερμοκρασια -/+ 5 βαθμους απο την εξωτερικη ενα inverter δεν εχει ορια
δεν εχει καμια σχεση με αυτο που λες.. δλδ εαν εχουμε εξω 20 βαθμους σε θερμανση μονο μεχρι τους 25 θα μπορεσει να μας το παει? τα μηχανηματα εχουν εναν βαθμο αποδοσης πχ 3,2 (Α κλαση) που σημαινει οτι για καθε 1kw ηλεκτρισμου θα δοσουν 3.2kw θερμανση... τωρα kw σε btu ειναι χοντρικα kw*3400 οποτε για ενα 9ρακι μηχανιμα αφου ειμαστε καπου στα 900w λεμε
0,9*3,2*3400 = 9792btu καλο ακουγετε για 9ρακι μηχανιμα αλλα δεν ειναι και αυτο γιατι οσο πλησιαζουμε στις ακραιες θερμοκρασιες λειτουργιας του μηχανηματος τοσο πεφτει ο βαθμος αποδοσης... σε φτηνα μηχανιματα μπορει να πεσει μεχρι και κατω απο το 2 οποτε εκει ενω μια μια αμπεροτσιμπιδα μπορει να μετραμε το ιδιο ρευμα σε ενα ινβερτερ και ενα συμβατικο στην ουσια μπορει να μας δινει και +50% το ινβερτερ απο το απλο για τον λογο οτι μπορει να ανεβασει ποιο πολλες στροφες ο συμπιεστης... τα απλα μηχανιματα τα ορια ειναι απο 0-35 βαθμους κελσιου απο εκει και περα τσαμπα καει η λαμπα εκει κανουν και την διαφορα τα ινβερτερ υπαρχουν μηχανηματα που πανε μεχρι απο -20 μεχρι 45βαθμους... ενα ακομα συμαντηκο σημειο στην αγορα κλιματιστικου ειναι το τι φρεον φορανε... αν δειτε τα περισσοτερα φτηνα ειναι r407 αυτο το υγρο ειναι τελειος αποτυχηα... ειναι χειροτερο και απο το προηγουμενο του το r22(εχει απογορευτη η πωλησει συσκευων με r22 και το 2012 θα απογορευτη και η λειτουργια συσκευον με το υγρο αυτο) οποτε οταν βλεπε μηχανηματα με 407 απλα τρεχετε μακρια, τωρα ειμαστε στο r410 το οποιο ειναι αρκετα καλο υγρο (το ποιο οικολογικο που υπαρχει) αλλα εχει ενα ελλατωμα... αν το κυκλωμα εχει διαροη δεν μπορεις απλα να βαλεις.. πρεπει να το αδιασεις τελειως και να βαλεις απο την αρχη και αυτο γιατι τα 2 βασικοτερα συστατικα του ειναι αεροποιουτε σε διαφορετικες πιεσεις οποτε σε μια διαροη παντα χανετε το 1 μονο απο τα 2... για τον ιδιο λογο οταν βαζουμε r410 σε ενα κυκλωμα πρεπει να ειναι αναποδα γυρισμενη η φυαλη για να γεμιζουμε το κυκλωμα με υγρο φρεον μονο (μονο εκει ειμαστε σιγουροι για την σωστη αναλογια του)
ολα αυτα βεβαια ειναι ασχετα με το θεμα μας απλα θεωρησα οτι καλο ειναι να τα μαθουμε ολη σιγα σιγα για να μην την παταμε απο ψεφτοψυκτικους που ουτε αντλια κενου δεν εχουν
ααα ξεχασα να πω και κατι ακομα με τους βαθμους αποδοσης...μην τρελενεστε οταν σας λενε Α κλαση... και αυτο γιατι ειναι παλια πλεον τα τσανταρς και ενω ας πουμε Α περνει οτι εχει πανω απο 3.2 υπαρχουν μηχανιματα και με 4.1. ακουστηκε οτι θα το αλλαξουν... και επισης να ρωτατε και ποιος τα πιστοποιει ολα αυτα... δυστηχως ο μονος αξιοπιστος φορεας ειναι ο eurovent αλλα κοστιζει αρκετα στην εταιριες οποτε... εγω μονο ακριβες μαρκες εχω δει να το εχουν... καποια mitsubishi και καποια ακομα η μονη εταιρια που εχει καθε μοντελο της περασμενο απο eurovent ειναι η daikin (που ειναι και ο εφευρετης του r410 και ο πρωτος που εφαρμοσε πριν 30χρονια το inverter στα κλιματιστικα)

να μπω και λιγο στο κυριος θεμα.. xkon2007 οτι σου ειπαν τα παιδια ισχυει απλα αν βαλεις τελικα απλο μηχανιμα και σου ριχνει το θερμικο μην τρομαξεις... αυτο θα το κανει ητε λογο παλαιοτητας ειτε λογο οτι δεν θα ειναι καταληλο για κινητηρες(λογο οτι τραβανε πολυ στην εκινηση τους) οποτε απλα το αλλαζεις με ενα για κινητηρες...

ελπιζω να μην σας κουρασα

xkon2007
18-01-10, 11:39
Την πριζα την αλλαξα με σουκο και υπαρχει μεσα γειωση αλλα το θεμα ειναι αυτο που λεμε οτι στον πινακα υπαρχει 10Α ασφαλεια.
Θα παρω ρευμα απο εκει αρχικα και ελπιζω να μην καψει καμια ασφαλεια στο πινακα.
Πάντως τωρα που εψαξα λιγο και ειδα σε τι ασφαλειες καταληγουν τα καλωδια στον πινακα του σπιτιου παρατηρησα οτι στην κουζινα η παροχη ρευματος που βρισκεται κατω απο τον απορροφητηρα και μαλλον ειναι για την ηλεκτρικη κουζινα εχει "χοντρα" καλωδια και στον πινακα 25Α ασφαλεια.
Επειδη δεν τη χρησιμοποιω για το φουρνακι και ειναι σχετικα ευκολο λογω διαρυθμισης του σπιτιου να παρω ρευμα απο εκει (αν χρειαστει φυσικα και αφου μπει ενα φις γιατι τωρα ειναι μεσα μονο τα 3 καλωδια) πιστευετε οτι ειναι πιο συνετο να τροφοδοτειται ενα οποιοδηποτε κλιματιστικο απο τετοια παροχη (ή γενικα μια αλλη συσκευη) ή επειδη αυτη ειναι σχεδιασμενη για ηλεκτικη κουζινα δεν ενδεικνειται για αλλη χρηση?
Συγχαρητηρια σε αυτους που το διαβασαν ολο!

antonis_p
18-01-10, 14:30
το οτι ειναι σχεδιασμένη για κουζίνα
δεν σημαινει κάτι άλλο από το οτι έχει τα πιο ενισχυμένα καλώδια της εγκατάστασης.

Φυσικά και μπορεις να δώσεις απο εκει στο A/C.

η 10Α αν δεις και πέφτει στην εκκίνηση, την αντικαθιστάς με πιο "αργή" 10Α πάλι. Ή αν δεν έχεις σκοπό να βάλεις και άλλα φορτία σε αυτή την γραμμή, και το θυμάσαι (!!!) βάλε και 16Α

xrhstosmp
18-01-10, 18:26
Aν δεις και τη 16Α να πεφτει ,μπορεις να την αλλαξεις και με 20 ή 25Α . σε ολες αυτες τις περιπτωσεις παντως και για να μην εχεις διαφορα στο μυαλο σου να θυμασαι γραψε σε ολους τους τοιχους του σπιτιου τον αριθμο 199 ωστε οταν χρειαστει να τον εχεις προχειρο.

και για να σοβαρευτουμε λιγακι. αν δεις και πεφτει καποια ασφαλεια στην εκκινηση ή στη λειτουργεια του a/c βρες καποιον ειδικο να σου λυσει το προβλημα.

vpgeneralservices
18-01-10, 18:30
Μπορεις να το βαλεις αρκει να παρεις ενα ανταπτορακι που εχει τρεις ακιδες μπροστα και απο πισω μπαινει κανονικα η σουκο.αυτο μονο για να εχεις γειωση καταλαβες??μπορεις να το βαλεις και ετσι αλλα δεν θα εχεις γειωση και επισης μπορει να μην μπενει ευκολα στην μπριζα.απο θεμα A tτο κραταει και 10Α ασφαλεια αν εχει εισαι οκ.

Xarry
18-01-10, 19:52
η 10Α αν δεις και πέφτει στην εκκίνηση, την αντικαθιστάς με πιο "αργή" 10Α πάλι. Ή αν δεν έχεις σκοπό να βάλεις και άλλα φορτία σε αυτή την γραμμή, και το θυμάσαι (!!!) βάλε και 16Α
Οι ασφαλιες αυτες ετσι κι αλλιως ειναι θερμικες οποτε και 10Α να τραβας δεν καιγονται κατευθειαν.

antonis_p
18-01-10, 22:09
Οι ασφαλειες αυτες ετσι κι αλλιως ειναι θερμικες οποτε και 10Α να τραβας δεν καιγονται κατευθειαν.

ως γνωστόν, κατά την εκκίνηση θα τραβήξει 3πλάσιο ρεύμα από αυτό της λειτουργίας, για χρόνο πολύ μικρότερο του sec. (άρα δεν θα προλάβει να δημιουργήσει πρόβλημα στην εγκατάσταση, αυτήν που προστατευει άλλωστε)

Δεν ξέρω πως λειτουργουν οι οικιακές θερμικες, αν λειτουργουν όπως οι γυάλινες, υπάρχουν τόσο "γρήγορες" όσο και "αργές", στην δουλειά μου χρησιμοποιούν τις "αργές" στους κινητήρες για τον λόγο που ανέφερα. Σε όλα τα υπόλοιπα φορτια χρησιμοποιούνται οι άλλες.

http://www.tpub.com/content/neets/14175/css/14175_117.htm

Σίγουρα έτσι διαχωρίζονται και οι "αυτόματες" που βλέπουμε στους πίνακες.

antonis_p
18-01-10, 22:13
These symbols indicate the fuse speed characteristic:

Time-Delay Non-Delay Ultra-Rapid

http://controlparts.com/siemens.relays/fuses.htm

john micros
24-01-10, 18:07
:001_cool:Το πρωτο που εχεις να κανεις ειναι ,να δωσης με μια μπαλαντεζα απο αλλη μπριζα.συνηθως τα συρματα ειναι 1,5μμ και αντεχουν μια και το κλιματιστικο ειναι 9000 .αν ξεκινησει τοτε το προβλημα ειναι ακριβως στην ασφαλεια,(κοιταξε αν εκει που βιδωνει ,επανω στην ασφαλεια )το καλωδιο ειναι μαυρισμενο,μιλω για μεσα στον πινακα.
πολλες ασφαλειες(γνωστης εταιρειας)μετα απο 4 εως 5 "ριξηματα" δεν κανουν συγκρατηση σε ON.Η γραμμη των 1,5 μμ αντεχει 3000 βαττ.παντως η πρωτη και απαραιτητη κινηση ειναι η αλλαγη της ασφαλειας με καινουργια.αν δεν εχεις καλη σχεση με ηλεκτρολογια,δεν θα μπορεσης να δης το μαυρισμα που λεω.Στην 1,5 μμ γραμμη μπορεις να βαλεις μεχρει 16 Α αλλα δεν χρειαζεται μια και το 9000 καταναλωνει 870 βαττ.ειναι συνηθησμενο προβλημα επειδη ο συμπιεστης στο αλτ τραβα πολλα αμπερ και με την παροδο του χρονου αχριστευη την ασφαλεια.μυρισε την ασφαλεια και αν υπαρχει η παραμικρη μυρωδια αλλαξετη.:wiink:μην ψανεις το κλυματιστικο.αν οι ασφαλειες σου ειναι απο τις παλλιες βιδωτες θα σου εχει μαυριση την μητρα της ασφαλειας.ξυστην με ενα κατσαβιδι να γιαλυση η επαφη.
Δεν εχετε και αδικο σε αυτα που γραφετε αλλα για μενα το πρωτο και πιο κυριο προβλημα ηταν αν θα αντεχε η εγκατασταση εστω και με ενα απλο.Τα υπολοιπα επονται...

FILMAN
25-01-10, 15:33
:001_cool:Το πρωτο που εχεις να κανεις ειναι ,να δωσης με μια μπαλαντεζα απο αλλη μπριζα.συνηθως τα συρματα ειναι 1,5μμ και αντεχουν μια και το κλιματιστικο ειναι 9000 .αν ξεκινησει τοτε το προβλημα ειναι ακριβως στην ασφαλεια,(κοιταξε αν εκει που βιδωνει ,επανω στην ασφαλεια )το καλωδιο ειναι μαυρισμενο,μιλω για μεσα στον πινακα.
πολλες ασφαλειες(γνωστης εταιρειας)μετα απο 4 εως 5 "ριξηματα" δεν κανουν συγκρατηση σε ON.Η γραμμη των 1,5 μμ αντεχει 3000 βαττ.παντως η πρωτη και απαραιτητη κινηση ειναι η αλλαγη της ασφαλειας με καινουργια.αν δεν εχεις καλη σχεση με ηλεκτρολογια,δεν θα μπορεσης να δης το μαυρισμα που λεω.Στην 1,5 μμ γραμμη μπορεις να βαλεις μεχρει 16Α (!!!!!!!!!) αλλα δεν χρειαζεται μια και το 9000 καταναλωνει 870 βαττ.ειναι συνηθησμενο προβλημα επειδη ο συμπιεστης στο αλτ τραβα πολλα αμπερ και με την παροδο του χρονου αχριστευη την ασφαλεια.μυρισε την ασφαλεια και αν υπαρχει η παραμικρη μυρωδια αλλαξετη.:wiink:μην ψανεις το κλυματιστικο.αν οι ασφαλειες σου ειναι απο τις παλλιες βιδωτες θα σου εχει μαυριση την μητρα της ασφαλειας.ξυστην με ενα κατσαβιδι να γιαλυση η επαφη.

Βέβαια, και 63Α μπορεί να βάλει! Ή μάλλον για να μην πέσει ούτε αυτή μπορεί να μη βάλει και καθόλου ασφάλεια... Πάτε καλά ρε; Χάρη, βάζεις το κλιματιστικό να δουλέψει στην πρίζα που έχεις. Αν η ασφάλεια των 10Α στον πίνακα είναι "μαλακή" (καμπύλης L ή B) και πέφτει κατά την εκκίνηση (κατά τη λειτουργία δεν θα πέφτει αν δεν έχεις βάλει πολλά άλλα φορτία στην ίδια γραμμή), άλλαξέ τη με μια 10Α καμπύλης C. Αν συνεχίζει να πέφτει, (πράγμα απίθανο) βάλε μια 10Α καμπύλη D. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 10Α ΣΕ ΚΑΛΩΔΙΑ 1.5mm^2! ΑΝ ΠΕΦΤΕΙ Η 10ΑΡΑ, ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΕΡΝΑΕΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ... ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ... Αν χρησιμοποιήσεις τα καλώδια της κουζίνας για το κλιματιστικό, άλλαξε την 25άρα στον πίνακα με 10άρα όπως σου έγραψα παραπάνω...

xkon2007
25-01-10, 16:31
Βέβαια, και 63Α μπορεί να βάλει! Ή μάλλον για να μην πέσει ούτε αυτή μπορεί να μη βάλει και καθόλου ασφάλεια... Πάτε καλά ρε; Χάρη, βάζεις το κλιματιστικό να δουλέψει στην πρίζα που έχεις. Αν η ασφάλεια των 10Α στον πίνακα είναι "μαλακή" (καμπύλης L ή B) και πέφτει κατά την εκκίνηση (κατά τη λειτουργία δεν θα πέφτει αν δεν έχεις βάλει πολλά άλλα φορτία στην ίδια γραμμή), άλλαξέ τη με μια 10Α καμπύλης C. Αν συνεχίζει να πέφτει, (πράγμα απίθανο) βάλε μια 10Α καμπύλη D. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 10Α ΣΕ ΚΑΛΩΔΙΑ 1.5mm^2! ΑΝ ΠΕΦΤΕΙ Η 10ΑΡΑ, ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΕΡΝΑΕΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ... ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ... Αν χρησιμοποιήσεις τα καλώδια της κουζίνας για το κλιματιστικό, άλλαξε την 25άρα στον πίνακα με 10άρα όπως σου έγραψα παραπάνω...

Εννοείτε φίλε Φίλιππε οτι δε σκόπευα να βάλω σε καμία περίπτωση και σε καμία γραμμή του σπιτιού μεγαλύτερη ασφάλεια από αυτή που έχει.
Με το τελευταίο όμως που έγραψες μου γεννήθηκε μια απορία και θα ήθελε να ρωτήσω.
Αν υποθέσουμε οτι παίρνω ρεύμα απο την κουζίνα,δεν θα ήταν πιο καλό να χρησιμοποιήσω καλώδιο 3 x 2.5mm (εννοώ το καλώδιο από την παροχή της κουζίνας μέχρι το κλιματιστικό) και ασφάλεια στο πίνακα 16Α?

xrhstosmp
25-01-10, 21:58
φιλε xkon2007 δε θα εμπαινα στον κοπο να απαντησω σε αυτο το που εγραψες"Αν υποθέσουμε οτι παίρνω ρεύμα απο την κουζίνα,δεν θα ήταν πιο καλό να χρησιμοποιήσω καλώδιο 3 x 2.5mm (εννοώ το καλώδιο από την παροχή της κουζίνας μέχρι το κλιματιστικό) και ασφάλεια στο πίνακα 16Α? " αλλα επειδη διεκρινα απο τα γραφομενα σου οτι ναι μεν εισαι "ασχετος" αλλα με αρκετο μυαλο ωστε να φιλτραρεις τα γραφομενα του καθενος και να προσπαθησεις να κανεις το καλυτερο. Αν παρολες τις διαβεβαιωσεις ολων να βαλεις το κλιματιστικο "ως εχει" χωρις καμοια αλλαγη στην εγκατασταση ή στον πινακα, επιθυμεις να το τροφοδοτησεις απο την γραμμη της κουζινας τοτε η πιο σωστη λυση ειναι να αφησεις την γραμμη και τον πινακα ως εχει (με την 25Α) ασφαλεια, και στο κουτι που βγαινει η παροχη της κουζινας να τοποθετησεις εναν υποπινακα με μια 16Α ασφαλεια και απο κει να συνεχισεις με 3χ2,5 προς το κλιματιστικο. ο κανονισμος επιβαλει σε καθε μειωση διατομης να ασφαλιζονται οι μικροτεροι αγωγοι.δεν ειναι επικινδυνο να μπει η 16Α στον πινακα αλλα αν καποιος ανοιξει πινακα μετα απο ...60 χρονια μπορει καλλιστα να ξαναλαξει την 16 με 25 αφου θα δει 6αρια συρματα χωρις να ξερει την "μαιμουδια" που εχει γινει παραπερα. οι κανονισμοι ειναι ιδιοι για μια εγκατασταση γκαρσονιερας 15τ.μ και για μια εγκατασταση 6οροφης μεζονετας 2000τ.μ.

xkon2007
25-01-10, 22:54
φιλε xkon2007 δε θα εμπαινα στον κοπο να απαντησω σε αυτο το που εγραψες"Αν υποθέσουμε οτι παίρνω ρεύμα απο την κουζίνα,δεν θα ήταν πιο καλό να χρησιμοποιήσω καλώδιο 3 x 2.5mm (εννοώ το καλώδιο από την παροχή της κουζίνας μέχρι το κλιματιστικό) και ασφάλεια στο πίνακα 16Α? " αλλα επειδη διεκρινα απο τα γραφομενα σου οτι ναι μεν εισαι "ασχετος" αλλα με αρκετο μυαλο ωστε να φιλτραρεις τα γραφομενα του καθενος και να προσπαθησεις να κανεις το καλυτερο. Αν παρολες τις διαβεβαιωσεις ολων να βαλεις το κλιματιστικο "ως εχει" χωρις καμοια αλλαγη στην εγκατασταση ή στον πινακα, επιθυμεις να το τροφοδοτησεις απο την γραμμη της κουζινας τοτε η πιο σωστη λυση ειναι να αφησεις την γραμμη και τον πινακα ως εχει (με την 25Α) ασφαλεια, και στο κουτι που βγαινει η παροχη της κουζινας να τοποθετησεις εναν υποπινακα με μια 16Α ασφαλεια και απο κει να συνεχισεις με 3χ2,5 προς το κλιματιστικο. ο κανονισμος επιβαλει σε καθε μειωση διατομης να ασφαλιζονται οι μικροτεροι αγωγοι.δεν ειναι επικινδυνο να μπει η 16Α στον πινακα αλλα αν καποιος ανοιξει πινακα μετα απο ...60 χρονια μπορει καλλιστα να ξαναλαξει την 16 με 25 αφου θα δει 6αρια συρματα χωρις να ξερει την "μαιμουδια" που εχει γινει παραπερα. οι κανονισμοι ειναι ιδιοι για μια εγκατασταση γκαρσονιερας 15τ.μ και για μια εγκατασταση 6οροφης μεζονετας 2000τ.μ.

Αρχικα θα τροφοδοτηθει απο την πριζα που βρισκεται ακριβως διπλα.Την αλλαξα ειδη με μια σουκο.
Δεν τιθεται θεμα επιλογης.Δε θα ηθελα να κανω μετατροπες χωρις λογο.
Την ερωτηση την εκανα με αφορμη την απαντηση του FILMAN αλλα και με την υποθεση οτι δεν
το αντεξουν τα καλωδια και καει η ασφαλεια, τί ειναι πιο ευκολο και ασφαλες φυσικα
να γινει για το μηχανημα και την εγκατασταση.
Φυσικα και δεν ειμαι ειδικος αρα οτι γραφω ειναι προς συζητηση και αμφισβητησιμο.
Αυτο παντως που εγραψα το σκεφτηκα λιγο και το θεωρησα καλη εναλλακτικη λυση
με την εξης λογικη:αν μπει μια ασφαλεια 16Α αντι των 25Α και καλωδιο 3x2,5mm ως επεκταση, πρωτον δεν θα εχει προβλημα η εγκατασταση γιατι απο οσο ξερω αυτη ειναι η σωστη αντιστοιχια παχους καλωδιου-ασφαλειας για μια σουκο πριζα και δευτερον ουτε το κλιματιστικο θα εχει προβλημα μιας και θα τροφοδοτειται επαρκως αλλα οχι υπερβολικα.
Παντως αν καταλαβα καλα απο την απαντηση σου θεωρεις οτι δεν υπαρχει προβλημα με τη συγκεκριμενη συνδεσμολογια και ο ενδοιασμος σου εγκειται μονο στο τι θα γινει μετα απο καποια χρονια ωστε να μην μπερδευτει καποιος αλλος.

FILMAN
26-01-10, 13:39
Αρχικα θα τροφοδοτηθει απο την πριζα που βρισκεται ακριβως διπλα.Την αλλαξα ειδη με μια σουκο.
Δεν τιθεται θεμα επιλογης.Δε θα ηθελα να κανω μετατροπες χωρις λογο.
Την ερωτηση την εκανα με αφορμη την απαντηση του FILMAN αλλα και με την υποθεση οτι δεν
το αντεξουν τα καλωδια και καει η ασφαλεια, τί ειναι πιο ευκολο και ασφαλες φυσικα
να γινει για το μηχανημα και την εγκατασταση.
Φυσικα και δεν ειμαι ειδικος αρα οτι γραφω ειναι προς συζητηση και αμφισβητησιμο.
Αυτο παντως που εγραψα το σκεφτηκα λιγο και το θεωρησα καλη εναλλακτικη λυση
με την εξης λογικη:αν μπει μια ασφαλεια 16Α αντι των 25Α και καλωδιο 3x2,5mm ως επεκταση, πρωτον δεν θα εχει προβλημα η εγκατασταση γιατι απο οσο ξερω αυτη ειναι η σωστη αντιστοιχια παχους καλωδιου-ασφαλειας για μια σουκο πριζα και δευτερον ουτε το κλιματιστικο θα εχει προβλημα μιας και θα τροφοδοτειται επαρκως αλλα οχι υπερβολικα.
Παντως αν καταλαβα καλα απο την απαντηση σου θεωρεις οτι δεν υπαρχει προβλημα με τη συγκεκριμενη συνδεσμολογια και ο ενδοιασμος σου εγκειται μονο στο τι θα γινει μετα απο καποια χρονια ωστε να μην μπερδευτει καποιος αλλος.

Τα καλώδια μέσα στο κλιματιστικό δεν είναι 2.5mm^2! Aφού λοιπόν θα βάλεις μικρότερη ασφάλεια, γιατί να μη βάλεις μια των 10Α; Δεν υπάρχει λόγος να κάνεις κάτι άλλο... Όσον αφορά αυτά που λέει ο xrhstosmp για υποπίνακα, δεν είναι λάθος, αλλά πολύ περισσότερο δεν είναι λάθος να ασφαλίζεις 6άρια καλώδια στα 10Α!

xkon2007
26-01-10, 16:59
Όσον αφορά αυτά που λέει ο xrhstosmp για υποπίνακα, δεν είναι λάθος
Εννοειτε οτι δεν ειναι λαθος αλλα ο ο xrhstosmp μιλησε για καλωδια 3x2.5mm^2 και 16Α ασφαλεια.

Ενταξει, αρχιζουν και ξεκαθαριζουν τα πραγματα αλλα επειδη νομιζω οτι σας εχω μπερδεψει ή και κουρασει λιγο για να τελειωνει το θεμα οποιος ξερει και αντεξει να διαβασει το παρακατω ας απαντησει.
Υποθετουμε οτι θελουμε να τοποθετησουμε ενα κλιματιστικο (απο 9000 εως 24000 btu),η ηδη υπαρχουσα παροχη του σπιτιου δεν επαρκει για καποιο λογο και φωναζαμε εναν ηλεκτρολογο να "τραβηξει" μια γραμμη κατευθειαν απο τον πινακα μεχρι την πριζα που θα μπει το κλιματιστικο.
Τί παχος καλωδιων θα χρησιμοποιουσε και τί ασφάλεια?
(φανταζομαι οτι θα υπαρχουν καποια προτυπα οταν εχεις ενα 9000 btu ή οταν εχεις ενα 24000.)

xrhstosmp
26-01-10, 18:31
φιλε μου filman οπως εγραψες "δεν είναι λάθος να ασφαλίζεις 6άρια καλώδια στα 10Α! " συμφωνω απολυτα!!!!!
εκει που ισως διαφωνουμε ειναι οτι εγω ποτε δε θα ασφαλιζα στον πινακα 6αρα αναχωριση που καπου πιο περα γινεται 1,5αρα με 10αρα ασφαλεια.
ο κανονισμος hd384 ειναι σαφης:


473.1.1
Θέση εγκατάστασης των διατάξεων προστασίας έναντι υπερφορτίσεων


473.1.1.1



Οι διατάξειςπροστασίαςέναντι υπερφορτίσεων πρέπει να εγκαθίστανται στα σημεία όπου μια αλλαγήτηςδιατομής ή του είδουςτων αγωγών ήμια αλλαγήτου τρόπου εγκατάστασης ή της σύνθεσης της γραμμής, έχει ως αποτέλεσμα μια μείωση του μέγιστου επιτρεπόμενου ρεύματος, με εξαίρεση τιςπεριπτώσειςτων παραγράφων 473.1.1.2 και 473.1.2.

xkon2007
26-01-10, 19:16
xrhstosmp μαλλον καλα τα λες.
Μια ακομη παρακληση.Μηπως θα μπορουσες να μου δωσεις καποια links-φωτογραφιες με το υλικό που ειπες οτι πρεπει να εγκατασταθει στο σημειο αλλαγης της διατομης των καλωδιων? Ετσι, για να δω περιπου τι ειναι αυτα που προανεφερες και τι τελικα χρειαζεται μια τετοια περιπτωση.Μη ψαξεις για τα φθηνοτερα υλικα,δεν υπαρχει λογος μιας και δεν θα κανω μονος μου αν χρειαστει μια τετοια μετατροπη.

j kalai
26-01-10, 20:40
Υποθετουμε οτι θελουμε να τοποθετησουμε ενα κλιματιστικο (απο 9000 εως 24000 btu),η ηδη υπαρχουσα παροχη του σπιτιου δεν επαρκει για καποιο λογο και φωναζαμε εναν ηλεκτρολογο να "τραβηξει" μια γραμμη κατευθειαν απο τον πινακα μεχρι την πριζα που θα μπει το κλιματιστικο.
Τί παχος καλωδιων θα χρησιμοποιουσε και τί ασφάλεια?
(φανταζομαι οτι θα υπαρχουν καποια προτυπα οταν εχεις ενα 9000 btu ή οταν εχεις ενα 24000.)


H διατομη καλωδιου που χρειαζεσαι μεχρι 12000btu ειναι 3x1.5mm και 10αρα ασφαλεια . Απο 18000 εως 24000 θελεις 3χ2.5mm και 16αρα ασφαλεια που να αντεχει φορτια για την εκκινηση μονο.

FILMAN
27-01-10, 09:33
φιλε μου filman οπως εγραψες "δεν είναι λάθος να ασφαλίζεις 6άρια καλώδια στα 10Α! " συμφωνω απολυτα!!!!!
εκει που ισως διαφωνουμε ειναι οτι εγω ποτε δε θα ασφαλιζα στον πινακα 6αρα αναχωριση που καπου πιο περα γινεται 1,5αρα με 10αρα ασφαλεια.
ο κανονισμος hd384 ειναι σαφης:


473.1.1
Θέση εγκατάστασης των διατάξεων προστασίας έναντι υπερφορτίσεων


473.1.1.1



Οι διατάξειςπροστασίαςέναντι υπερφορτίσεων πρέπει να εγκαθίστανται στα σημεία όπου μια αλλαγήτηςδιατομής ή του είδουςτων αγωγών ήμια αλλαγήτου τρόπου εγκατάστασης ή της σύνθεσης της γραμμής, έχει ως αποτέλεσμα μια μείωση του μέγιστου επιτρεπόμενου ρεύματος, με εξαίρεση τιςπεριπτώσειςτων παραγράφων 473.1.1.2 και 473.1.2.








Δηλαδή εσύ Χρήστο όταν συνδέεις ένα φορητό ραδιοφωνάκι που έχει καλώδιο 2 Χ 0.75mm^2 σε μια ενισχυμένη πρίζα που τροφοδοτείται από καλώδια 2.5mm^2 ασφαλισμένα στα 16Α, ποια ασφάλεια παρεμβάλλεις στο σημείο που ελαττώνεται η διατομή;

xrhstosmp
27-01-10, 16:41
:001_rolleyes: κατ'αρχην, οι ασφαλειες προστατευουν τη γραμμη και οχι τις συσκευες.
αλλα παρ'ολα αυτα ...

473.1.2 Παράλειψη των διατάξεων προστασίας έναντι υπερφορτίσεων
Οι περιπτώσειςπαράλειψηςτων διατάξεων προστασίαςπου αναφέρονται σε αυτήτην παράγραφο

δεν έχουν εφαρμογήστιςεγκαταστάσειςπου βρίσκονται σε χώρουςοι οποίοι παρουσιάζουν κινδύνουςπυρκαγιάςήέκρηξης, καθώςκαι όπου ειδικοίκανόνεςγια ορισμένουςχώρουςορίζουν διαφορετικέςσυνθήκες.


Δεν είναι αναγκαίο να προβλεφθείη εγκατάσταση διατάξεων προστασίαςέναντι υπερφορτίσεων:



α) σε μια γραμμή που βρίσκεται προςτην πλευράτου φορτίου σε σχέση με ένα σημείο αλλαγήςτηςδιατομής ή του είδουςτων αγωγών, ή του τρόπου εγκατάστασηςήτηςσύνθεσήςτηςκαι



προστατεύεται αποτελεσματικάέναντι υπερφορτίσεων απόμια διάταξη προστασίαςτοποθετημένη



προςτην πλευράτηςτροφοδότησης
β) σε μια γραμμή η οποία δεν είναι δυνατόν να υπερφορτισθεί, υπότην προϋπόθεση ότι αυτή η



γραμμή προστατεύεται έναντι βραχυκυκλωμάτων σύμφωνα με τουςκανόνεςτου Τμήματος434 και


δεν περιλαμβάνει ούτε διακλαδώσεις, ούτε ρευματοδότες
γ) σε εγκαταστάσειςτηλεπικοινωνιών, ελέγχου, σήμανσηςκαι παρόμοιες

με λιγα λογια... δε με νοιαζει ...αν η συσκευη εχει καλωδιο 3χ2,5 ή 2χ0.2. αυτον που νοιαζει ειναι τον κατασκευαστη της συσκευης. πρεπει να εχει προβλεψει αυτος διαταξη προστασιας.

FILMAN
28-01-10, 09:16
:001_rolleyes: κατ'αρχην, οι ασφαλειες προστατευουν τη γραμμη και οχι τις συσκευες.
αλλα παρ'ολα αυτα ...

473.1.2 Παράλειψη των διατάξεων προστασίας έναντι υπερφορτίσεων
Οι περιπτώσειςπαράλειψηςτων διατάξεων προστασίαςπου αναφέρονται σε αυτήτην παράγραφο

δεν έχουν εφαρμογήστιςεγκαταστάσειςπου βρίσκονται σε χώρουςοι οποίοι παρουσιάζουν κινδύνουςπυρκαγιάςήέκρηξης, καθώςκαι όπου ειδικοίκανόνεςγια ορισμένουςχώρουςορίζουν διαφορετικέςσυνθήκες.


Δεν είναι αναγκαίο να προβλεφθείη εγκατάσταση διατάξεων προστασίαςέναντι υπερφορτίσεων:





α) σε μια γραμμή που βρίσκεται προςτην πλευράτου φορτίου σε σχέση με ένα σημείο αλλαγήςτηςδιατομής ή του είδουςτων αγωγών, ή του τρόπου εγκατάστασηςήτηςσύνθεσήςτηςκαι





προστατεύεται αποτελεσμ

ατικάέναντι υπερφορτίσεων απόμια διάταξη προστασίαςτοποθετημένη





προςτην πλευράτηςτροφοδότησης
β

) σε μια γραμμή η οποία δεν είναι δυνατόν να υπερφορτισθεί, υπότην προϋπόθεση ότι αυτή η





γραμμ

ή προστατεύεται έναντι βραχυκυκλωμάτων σύμφωνα με τουςκανόνεςτου Τμήματος434 και




δεν περιλαμβάνει ούτε διακλαδώσεις, ούτε ρευματοδότες
γ) σε εγκαταστάσειςτηλεπικοινωνιών, ελέγχου, σήμανσηςκαι παρόμοιες


με λιγα λογια... δε με νοιαζει ...αν η συσκευη εχει καλωδιο 3χ2,5 ή 2χ0.2. αυτον που νοιαζει ειναι τον κατασκευαστη της συσκευης. πρεπει να εχει προβλεψει αυτος διαταξη προστασιας.


Ωραίος κανονισμός... Οι εξαιρέσεις είναι πιο πολυπληθείς από τις μη εξαιρέσεις...

stom
28-01-10, 12:02
Ασχετα με το κλιματιστικο βεβαια,
Θα ηταν μια πολυ καλη ιδεα να πεταγες εντελως αυτο το πινακα και να εβαζες ενα καινουργιο, μαζι με ρελε διαφυγης.
Δεν ξερω αν ειναι δικο σου το σπιτι η το νοικιαζεις βεβαια, αλλα με λιγη καλη θεληση ειναι εφικτο.
Η ασφαλεια σου πρεπει να προηγειται ολων των αλλων.
Προφανως χρειαζεσαι ηλεκτρολογο για αυτη τη δουλεια....

xrhstosmp
28-01-10, 21:59
φιλε μου filman διεκρινα μια ειρωνια για τον κανονισμο...γιατι?

γιατι να πρεπει να ειμαι εγω υπευθυνος για 14χρονια επειδη ο καθε ενας θα συνδεσει ενα νοτιοκινεζικο σιδερο ή βορειοκινεζικα χριστουγενιατικα λαμπακια?

γιατι να ειμαι εγω υπευθυνος για 14χρονια επειδη (κοιτα 2-3 ποστ παραπερα) καποιος εντελως ασχετος ζηταει βοηθεια σε ενα φορουμ για να συνδεσει....ηλ κουζινα? και τελικα ηταν κι'ευκολο:001_huh:

και τελος γιατι να ειμαι εγω υπευθυνος για 14 χρονια αν καποιος εχει ριξει σε μια πριζα 4 ταφ και 8 πολυπριζα πεταμενα κατω για να τροφοδοτησει "το πισι του"?

μια χαρα ειναι ο κανονισμος -παλιος και καινουριος- αρκει.....να τηρειται .