PDA

Επιστροφή στο Forum : Ενισχυτής από την ανακύκλωση....



AKHS
28-01-14, 15:48
Καθώς πήγα να πετάξω μερικά πράγματα στην ανακύκλωση είδα έναν ενισχυτή. Βλέποντας τον σε άριστη εξωτερική κατάσταση μπήκα στον πειρασμό να τον πάρω στο σπίτι. Προς μεγάλη μου έκπληξη παίζει κιόλας χωρίς πρόβλημα, βέβαια μην φανταστεί κανείς ότι είναι και hi end .
Θα ήθελα να ρωτήσω αν αξίζει τον κόπο και τι θα μπορούσα να κάνω για να τον αναβαθμίσω βάζοντας λίγα χρήματα και δουλειά.
Μιλάμε για έναν technics su-z11 είναι πάνω από 30 χρονών και δουλεύει με ένα STK2028.

Προς το παρών εκτός από ένα καλό καθάρισμα άλλαξα τον επιλογέα τάσης από τα 220 στα 240 βολτ ( δεν το πίστευα κι εγώ ότι είχε 240) τακτοποίησα και ξεχώρισα όσο μπορούσα τα καλώδια (υψηλής τάσης και ήχου όλα μαζί ήταν ένα κουβάρι) και βρήκα το σχέδιο του από το ίντερνετ
489284892948927

xsterg
28-01-14, 18:28
τι να πω. ενα κοσμημα στο σαλονι σου.

GiwrgosTH
28-01-14, 18:58
Άλλαξε κανέναν ηλεκτρολυτικό, λογικά θα έχουν ξεραθεί από τα χρόνια, αν και η ποιότητά τους ήταν πολύ καλή!
Κατά τα άλλα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο, STK έχει, αυτά ή που θα καούν ή που θα παίζουν.

AKHS
28-01-14, 22:06
τι να πω. ενα κοσμημα στο σαλονι σου.

Έχεις δίκιο φίλε μου και μένα μου αρέσει είναι πολύ όμορφος για αυτό εξάλλου θέλω να τον αξιοποιήσω και να τον αναβαθμίσω...

AKHS
29-01-14, 17:42
Άλλαξε κανέναν ηλεκτρολυτικό, λογικά θα έχουν ξεραθεί από τα χρόνια, αν και η ποιότητά τους ήταν πολύ καλή!
Κατά τα άλλα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο, STK έχει, αυτά ή που θα καούν ή που θα παίζουν.
Είμαι στην αναζήτηση πυκνωτών απο το μικρο στοκ που έχω και όχι μονο, μελετάω και το σχέδιο για να δω ποιους θα αντικαταστήσω με καλύτερή ποιότητα.
Σήμερα αφαίρεσα περιττά καλώδια υψηλής τάσης απο το AC outlets μιας και δεν θα μου χρειαστούν ποτέ αυτά και πρόσθεσα ένα πυκνωτή στον διακόπτη on off

AKHS
30-01-14, 18:19
Σήμερα άλλαξα τους περισσότερους πυκνωτές μερικές αντιστάσεις και όπου κρίθηκε αναγκαίο μπήκε καλύτερης ποιότητας. Θα πάρω και δυο ηλεκτρολυτικούς 10000 uf για την τροφοδοσία. Επίσης καταργήθηκε speaker remote και το κύκλωμα των ακουστικών και κατασκευάστηκε ενα μεταλλικό πλακετακι με μπορνες επανω για σύνδεση ηχείων μιας και αυτα που ειχε μόνο καλώδια απλά μπορούσες να συνδέσεις.
49044

Ο ενισχυτής ειναι χωρίς γείωση δικτύου, θα ηταν σωστό να του εβαζα ή ετσι ειναι φτιαγμένος να λειτουργεί; αν ξέρει κανείς ας μου πει ευχαριστώ

nikosp
30-01-14, 21:18
Σίγουρα η γείωση δεν βλάπτει ποτέ
Στην περίπτωσή σου μάλλον θα μειώσει και πιθανούς θορύβους

sakisr
30-01-14, 22:41
Ακη μπραβο!Καποτε ανεβασα μια παρουσιαση με τιτλο ''Τιποτα δε παει χαμενο''.Το εχεις κανει πραξη και μπραβο σου!Εδωσες ζωη σε ενα μηχανημα που καποιος δεν ηξερε οτι ηταν ακομη λειτουργικο.
Προβλεπω να δουλευει για αλλα τριαντα χρονια!!!!

luhe98922
31-01-14, 03:39
Τα STK κάποτε θεωρούνταν (ας με διορθωσει κανεις αν λέω @@διές ) τουλάχιστον κορυφή στους ευρείας κατανάλωσης ενισχυτές!
Προσοχή στο 99% των περιπτώσεων τα STK θέλουν ηχεία 8Ω και μόνο! όχι 4Ω!
Αν το STK είναι original από τη μαμά εταιρεία θα σε έλεγα μάλλον τυχερό.
Αν φαίνεται αλλαγμένο τότε είναι πολύ πιθανό να είναι κινέζικο κόπια (όχι ακριβώς μαιμού, παίζουν και συνήθως αντέχουν για χρόνια αλλά δεν νομίζω να είναι αντίστοιχα με τα specs των αυθεντικών). Βάλε ασφάλεια σε σειρά με τα ηχεία σου για καλό και για κακό...

aris285
31-01-14, 06:59
να σε πω κ@λ@φαρδο? λιγο θα ειναι...
και technics και λειτουργει....
εγω ειχα βρει ενα play stasion 1 μαζι με τα χειριστήρια και τσιπαρισμενο.

και απο ανακυκλωση κατασκευασα αυτο http://www.hlektronika.gr/forum/showthread.php?t=68361&page=2

sakis
31-01-14, 13:46
Γειωση στο μηχανημα δεν βαζεις . Απο την στιγμη που ειναι σχεδιασμενο να δουλευει χωρις αυτην το μονο σιγουρο ειναι οτι αν την προσθεσεις θα αλληεπιδρασει με καποιο αλλο μηχανημα στην αλυσιδα που εχει η δεν εχει γειωση και ειναι δεδομενο οτι θα οδηγηθεις σε καποιο ground loop με αποτελεσμα βομβο η κατι χειροτερο .

Οπως παρατηρησες το μεταλλικο περιβλημα που εχει το μηχανημα το χρησιμοποιει για θωρακιση και ο σχεδιαστης συνδεει καποια σημεια στο πλαισιο συχνα μεσω πυκνωτη που κανει συγκεκριμενη δουλεια .

Απο πλευαρς αναβαθμισης ειναι ελαχιστα αυτα που μπορεις να κανεις αναφερω μερικα επιγραμματικα
--Bypass της ταξεως 1,0-2,2 ufd ΜΚΤ κατω απο τους κεντρικους ηλεκτρολυτικους
--Γρηγορες διοδους ανορθωσης
--Αντικατασταση του C301-C302 απο 3,3 ηλεκτρολυτικο σε 2,2 MKT η MKS αλλα απαραιτητα και μονο στα 63 volt ( Υπαρχει λογος για αυτο )
--Αντικατασταση των πυκνωτων 303-304-305-306 με πυκνωτες μικας
--Ελεγχος στο tone control σε οτι αφορα την ποιοτητα των πυκνωτων ειδικα στο κομματι των πριμων και εαν εκει εχει κεραμικους θα πρεπει να μπουν MKT -MKP -MKS η αλλο καλυτερο που μπορεις να βρεις .Μαζι με αυτο πρεπει να δεις σε ποια συχνοτητα επεμβαινει στα μπασσα και τα πριμα και εαν δεν ειναι ετσι πρεπει να υπολογισεις ξανα το φιλτρο με τα μπασσα στους 80-100 και τα πριμα απαραιτητα στους 10,000 ( θα κανει το μηχανημα σου πιο προσιτο σε οτι αφορα σημερινα ακουσματα .
--Ενα πραγμα που εχει επισης μεγαλη σημασια ειναι το gain του προενισχυτη που για την σημερινη εποχη και με ευαισθησιες εισοδου τυπου 150mv που εχει αυτος ο ενισχυτης ειναι ενα θεμα για να συνεργαστει με μια συχρονη πηγη που εχει εξοδο σχεδον 2 βολτ .
Κανονικα θα επρεπε να ριξεις το gain το οποιο θα μειωσει και τον θορυβο και θα κανει γενικοτερα τον ενισχυτη πιο συνεργασιμο
Σε αυτη την περιπτωση παντως ειναι δεδομενο οτι το σταδιο του πικαπ δεν θα παει σωστα και θα ειναι πολυ αδειο ( εδω ειναι θεμα επιλογης )
Σαφως θα ηταν προτιμοτερο αυτο να γινει απο την αναδραση του προενισχυτη και οχι απο την αναδραση του τελικου

Ολα τα παραπανω αγγιζουν τα ορια της υπερβολης και στην ουσια δεν εχουν σημασια γιατι τελικα θα προσφερουν οριακες βελετιωσεις αλλα σιγουρα θα προσφερουν εστω και καποια βελτιωση . Το καλο ειναι οτι η πρακτικη ειναι ιδια και για αλλα μηχανηματα οποτε ειναι χρησιμο σαν μαθημα .

Ενδιαφερον θα ειχε να τον ειχες ζησει και ακουσει καποιο διαστημα να τον ""μαθεις "' οπως ηταν και μετα να προβεις σε αλλαγες και να εκτιμησεις τα αποτελεσματα αναλογα .

Οτι αλλο χρειαστεις στην διαθεση σου
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

AKHS
31-01-14, 16:44
Τα STK κάποτε θεωρούνταν (ας με διορθωσει κανεις αν λέω @@διές ) τουλάχιστον κορυφή στους ευρείας κατανάλωσης ενισχυτές!
Προσοχή στο 99% των περιπτώσεων τα STK θέλουν ηχεία 8Ω και μόνο! όχι 4Ω!
Αν το STK είναι original από τη μαμά εταιρεία θα σε έλεγα μάλλον τυχερό.
Αν φαίνεται αλλαγμένο τότε είναι πολύ πιθανό να είναι κινέζικο κόπια (όχι ακριβώς μαιμού, παίζουν και συνήθως αντέχουν για χρόνια αλλά δεν νομίζω να είναι αντίστοιχα με τα specs των αυθεντικών). Βάλε ασφάλεια σε σειρά με τα ηχεία σου για καλό και για κακό...
Ο ενισχυτής γράφει οτι μπορείς να βάλεις ηχεία από 4 εως 16 Ω οπότε σίγουρα το ιδανικό είναι κάπου στην μέση τα 8 δηλαδή.
Νομίζω ότι το STK είναι αλλαγμένο γιατί έλειπε μια βίδα από την ψήκτρα του και η πάστα δεν ήταν με προσοχή βαλμένη οι κολλήσεις είναι ομως μια χαρα. Αν θέλεις πες μου τι ασφάλεια να βάλω.
Σ ευχαριστώ για τον χρόνο σου.

luhe98922
31-01-14, 17:37
γαι την ασφάλεια δεν ήμουν κ εγώ σίγουρος, οπότε ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτό το thread στο audiokarma
http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-59946.html
και προτείνουν το εξής
τετραγωνική ρίζα ((μέγιστη ισχύς)/(4* εμπέδηση του ηχείου))

πχ για 100W μέγιστη ισχύ και 8Ω ηχεια θα έχεις:
100/(4*8 )=100/24=4,16
τετρ. ριζα (4.16)=~2Α fast blow ασφάλεια


Σημείωση, δεν μπορώ να σου εγγυηθώ οτι όλα αυτά είναι ακριβή (οι πράξεις μου σωστές είναι σίγουρα).
Αν κάποιος έχει άλλη άποψη τη λέει. (άν είναι ο sakis από πάνω, την ακολουθείς κιόλας χωρίς αντίρρηση)

angel_grig
31-01-14, 19:26
Να ευχηθω καλες ακροασεις στον Ακη!Και μια ερωτηση:πως καταφερνετε να παρετε κατι απο την ανακυκλωση?γιατι τελευταια μολις πηρα κατι με κυνηγησαν απο πισω λες και εκλεψα καμμια τραπεζα....

sakisr
31-01-14, 19:35
Και μια ερωτηση:πως καταφερνετε να παρετε κατι απο την ανακυκλωση?γιατι τελευταια μολις πηρα κατι με κυνηγησαν απο πισω λες και εκλεψα καμμια τραπεζα....

Το κολπο ειναι να πας την ωρα που εχουν πολυ δουλεια και να μη σε παρουν χαμπαρι ή να εχεις κανενα γνωστο υπαλληλο. χαχαχαχαχαχα
Φυσικα μια εμπειρια απο καταδρομες και νιντζα ειναι πολυτιμη....χαχαχαχαχαχα

AKHS
31-01-14, 21:24
Σάκη για αρχή να σε ευχαριστήσω που μπήκες στον κόπο να βρεις το σχέδιο να το κοιτάξεις και να γράψεις για το θέμα μου.
Ευτυχώς με πρόλαβες για την γείωση γιατί κατασκεύαζα ένα φίλτρο εισόδου οπότε δεν θα υλοποιήσω το κομμάτι της γείωσης. Είναι σωστό έτσι χωρίς της γειώσεις το φίλτρο?
4907549076



--By pass έβαλα 1,2 uf ΜΚΤ
-- Για γρήγορες διόδους έχεις να μου προτείνεις κάποιες;
--Τους C301, 302 τους έχω αντικαταστήσει με την ίδια τιμή στα 100 βολτ ΜΚΤ. Είναι καλύτερα να είναι μικρότερης χωρητικότητας; και αν δεν μπορέσω να βρω 63 βολτ τα 100 που έβαλα θα είναι πρόβλημα;
-- Τους C341, 342 που είναι στο πηνίο του ζοπελ τους αντικατέστησα με ΜΚΤ αυξάνοντας την χωρητικότητα τους από 0,047 σε 0,22 είναι σωστό αυτό ?
--Αντικατέστησα με silver mica τους C 327, 328, 333, 334, 339, 340 και τους C 337, 338 με ΜΚΤ. θα αντικαταστήσω και αυτούς που μου λες επίσης αντικατέστησα όλους τους ηλεκτρολυτικούς.
--Στο tone control μου είναι δύσκολο να κάνω αυτά που γράφεις λόγο έλλειψης γνώσεων ( δεν είμαι ηλεκτρονικός ) και φυσικά εξοπλισμού αλλά θα προσπαθήσω να αλλάξω όσους κεραμικούς πυκνωτές μπορώ.
Σίγουρα έχω μάθει πολλά αυτές της μέρες και έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Τον ενισχυτή τον βρήκα πριν από κανένα τρίμηνο και μου άρεσε πως παίζει για αυτό και μπήκα στον κόπο να τον βελτιώσω. Όποια διαφορά και να έχει από πριν σίγουρα θα την καταλάβω.

nikosp
31-01-14, 21:52
Χωρίς να θέλω να διαφωνήσω με κανέναν έχω να πω ότι

Η γείωση σε ένα μηχάνημα ήχου έστω και εάν δεν έχει εξ αρχής κατασκευαστεί έτσι δεν προσφέρει τίποτε το άσχημο
Απεναντίας γειώνει κάθε παράσιτο που μπορεί να βρίσκεται στην εξωτερική επιφάνεια του κλωβού (Faraday) του μηχανήματος
Αρκεί βέβαια να είναι πραγματική γείωση και όχι 'μούφα'
Στην γέφυρα ανόρθωσης από την στιγμή που το εναλλασσόμενο ρεύμα έχει την συχνότητα της τάσης 50 Hz μπορεί κάποιος να τις αλλάξει με τις πιο γλήγορες του κόσμου αλλά δεν νομίζω ότι θα αλλάξει και πολύ το πράγμα
Δεν έχω το ηλεκτρικό σχέδιο του μηχανήματος αλλά λόγω ηλικίας νομίζω ότι θα πρέπει να έχει ένα κλασσικό μετασχηματιστή με έναν ανορθωτή
Τα πρίμα μπάσα του μηχανήματος εάν δεν σε ικανοποιούν μπορείς να τα αλλάξεις αλλάζοντας τους αντίστοιχους πυκνωτές αλλά καλό θα είναι πρήν κάνεις κάτι τέτοιο να το ακούσεις πρώτα και μετά κάνεις αυτό που θέλεις
Θα πρέπει να έχεις υπ' όψιν ότι το μηχάνημα έχει κάποια ηλικία και θα πρέπει να σεβαστείς εγώ πιστεύω την κατασκευή του και να το αφήσεις όπως κατασκευάστηκε εάν για εσένα δεν είναι εντελώς χάλια

sakis
31-01-14, 22:29
Χωρίς να θέλω να διαφωνήσω με κανέναν έχω να πω ότι

Η γείωση σε ένα μηχάνημα ήχου έστω και εάν δεν έχει εξ αρχής κατασκευαστεί έτσι δεν προσφέρει τίποτε το άσχημο
Απεναντίας γειώνει κάθε παράσιτο που μπορεί να βρίσκεται στην εξωτερική επιφάνεια του κλωβού (Faraday) του μηχανήματος
Αρκεί βέβαια να είναι πραγματική γείωση και όχι 'μούφα'
Στην γέφυρα ανόρθωσης από την στιγμή που το εναλλασσόμενο ρεύμα έχει την συχνότητα της τάσης 50 Hz μπορεί κάποιος να τις αλλάξει με τις πιο γλήγορες του κόσμου αλλά δεν νομίζω ότι θα αλλάξει και πολύ το πράγμα
Δεν έχω το ηλεκτρικό σχέδιο του μηχανήματος αλλά λόγω ηλικίας νομίζω ότι θα πρέπει να έχει ένα κλασσικό μετασχηματιστή με έναν ανορθωτή
Τα πρίμα μπάσα του μηχανήματος εάν δεν σε ικανοποιούν μπορείς να τα αλλάξεις αλλάζοντας τους αντίστοιχους πυκνωτές αλλά καλό θα είναι πρήν κάνεις κάτι τέτοιο να το ακούσεις πρώτα και μετά κάνεις αυτό που θέλεις
Θα πρέπει να έχεις υπ' όψιν ότι το μηχάνημα έχει κάποια ηλικία και θα πρέπει να σεβαστείς εγώ πιστεύω την κατασκευή του και να το αφήσεις όπως κατασκευάστηκε εάν για εσένα δεν είναι εντελώς χάλια


Νικο εχεις λαθος

Για να μπορεις να εχεις αποψη για την γειωση πρεπει να γνωριζεις τον εκαστοτε κανονισμο που υπηρχε την συγκεκριμενη εποχη στην συγκεκριμενη χωρα κατασκευης του μηχανηματος και την συγκεκριμενη χωρα προορισμου του μηχανηματος .

Αν το ψαξεις σε βαθος μια και μιλαμε σφως για εποχη προ Ευρωπαικης ενωσης υπαρχουν πολλα πραγματα τα οποια γινοταν διαφορετικα εκεινη την εποχη υπηρχε λιγοτερος ελεγχος και πολλοι κανοισμοι ηταν διαφορετικοι .

Για παραδειγμα ο Ιπαωνικος κανονισμος ασφαλειας θεωρουσε την εξοδο του ενισχυτη ως μη ασθενες ρευμα και μεσα στα μηχανηματα τους ηταν αχταρμας δεμενα τα καλωδια των ηχειων μαζι με αυτα της τροφοδοσιας του 110 η του 220 τοτε . Τις σημερινες μερες ενα τετοιο μηχανημα δεν θα μπορυσε να φατσει στην Ευρωπη ουτε μεχρι την πορτα του τελωνειου .

Ειδικοτερα ομως για μηχανηματα ηχου ο τροπος που χρησιμοποιει ο κατασκευαστης το περιβλημα ειναι αρκετα διαφορετικος ανα κατασκευστη και ειδικοτερα σε θεματα θωρακισης κλπ . Η πιθανοτητα να δημιουργηθει απο ground loop μεχρι βομβος και ταλαντωση ειναι εξαιρετικα αυξημενη εαν η ισσορπια αυτη διαταραχτει και προστεθει γειωση . Σαφως Ο λογος ειναι απλος και εχει να κανει εαν ο κατασκευαστης εχει ορισει το πλαισιο να ειναι στο ιδιο δυναμικο μετην υποτιθεμενη γειωση του κυκλωματος ηχου ( πραγμα απιθανο και για Ιαπωνικο μηχανημα ) Το να συνδεσεις την γειωση του ηχητικου σηματος στην γειωση του δικτυου 230 ειναι ο νουμερο 1 λογος για βομβο και ground loops .

H σωστοτερη πρακτικη ειναι να ειναι γειωμενο το πλαισιο του ενισχυτη με την ηλεκτρικη η μηχανικη γειωση του δικτυου καθαρα και μονο για λογους ασφαλειας αλλα με την απαραιτητη προυποθεση η γειωση του ηχητικου σηματος να ειναι floating β η διαφορικη οπως μου αρεσει να την λεω .

Για τους παραπανω λογους οι περισσοτεροι επαγγελμaτικοι ενισχυτες παρεχουν αυτη την δυαντοτητα και σαν επιλογη με τον διακοπτη ground lift

Επισης η αναφορα και παρατηρηση για τον κλωβο ειναι μαλλον ατυχες παραδειγμα διοτι ο κλωβος λειοτυργει με το να σφραγιζει το εσωτερικο του απο την οποια ηλεκτρομαγνητικη ακτινοβολια και οχι να εκτρεπει αυτη ως προς γη

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

sakis
31-01-14, 22:40
Σάκη για αρχή να σε ευχαριστήσω που μπήκες στον κόπο να βρεις το σχέδιο να το κοιτάξεις και να γράψεις για το θέμα μου.
Ευτυχώς με πρόλαβες για την γείωση γιατί κατασκεύαζα ένα φίλτρο εισόδου οπότε δεν θα υλοποιήσω το κομμάτι της γείωσης. Είναι σωστό έτσι χωρίς της γειώσεις το φίλτρο?
4907549076



--By pass έβαλα 1,2 uf ΜΚΤ
-- Για γρήγορες διόδους έχεις να μου προτείνεις κάποιες;
--Τους C301, 302 τους έχω αντικαταστήσει με την ίδια τιμή στα 100 βολτ ΜΚΤ. Είναι καλύτερα να είναι μικρότερης χωρητικότητας; και αν δεν μπορέσω να βρω 63 βολτ τα 100 που έβαλα θα είναι πρόβλημα;
-- Τους C341, 342 που είναι στο πηνίο του ζοπελ τους αντικατέστησα με ΜΚΤ αυξάνοντας την χωρητικότητα τους από 0,047 σε 0,22 είναι σωστό αυτό ?
--Αντικατέστησα με silver mica τους C 327, 328, 333, 334, 339, 340 και τους C 337, 338 με ΜΚΤ. θα αντικαταστήσω και αυτούς που μου λες επίσης αντικατέστησα όλους τους ηλεκτρολυτικούς.
--Στο tone control μου είναι δύσκολο να κάνω αυτά που γράφεις λόγο έλλειψης γνώσεων ( δεν είμαι ηλεκτρονικός ) και φυσικά εξοπλισμού αλλά θα προσπαθήσω να αλλάξω όσους κεραμικούς πυκνωτές μπορώ.
Σίγουρα έχω μάθει πολλά αυτές της μέρες και έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Τον ενισχυτή τον βρήκα πριν από κανένα τρίμηνο και μου άρεσε πως παίζει για αυτό και μπήκα στον κόπο να τον βελτιώσω. Όποια διαφορά και να έχει από πριν σίγουρα θα την καταλάβω.


Οι πυκνωτες στα 100 βολτ ειδικοτερα οταν μπροστα τους βλεπουν μια εμπεδηση τοσο υψηλη τυπου 120 ΚΩ αν θυμαμαι καλα μπορουν πολυ ευκολα να λειτουργησουν ""μικροφωνικα "" οπως λεμε και λογο φυσικου μεγεθους να ""τσιμπανε"" διαφορα τα οποια μπορει να κυκλοφορουν κοντα τους και να τα εισαγουν στην εισοδο ως παρασιτικες ταλαντωσεις κλπ . Ο λογος που προτεινω 2,2 στα 63 ειναι οτι αυτοι υπαρχουν σε vima MKS με pitch 5 mm και εξαιρετικα μικρο μεγεθος οπου σαφως δεν θα υποφερουν απο το συγκεκριμενο προβημα ( συζηταμε ηδη ακροτητες αλλα What the hell !! )

H Αλλαγη της τιμης του ζομπελ και μαλιστα σε τετοιο βαθμο ειναι σιγουρο οτι θα επιρεασει την αποκριση σε καποιο βαθμο στις υψηλες και θα στρεσαρει το ολοκληρωμενο που πλεον πρεπει να εκτρεψει μερος απο τις υψηλες ως προς γη μεσω του πυκνωτη και της αντιστασης ...Πολυ κακο πρεπει να το αποκαταστησεις αμμεσα !!!

Για το tone control θα το κοιταξω καποια στιγμη την επομενη εβδομαδα και θα προσπαθησω να σου δωσω τις αλλαγες κονσερβα ( εαν χρειαστουν )

Στην αναφορα που εγινε για τις διοδους πραγματι παιζουν ρολο ο οποιος δεν εχει απολυτως καμμια σχεση με την συχνοτητα του δικτυου που ανορθωνουν αλλα με το recovery time και κατα το ποσο αυτες μπορουν ανταπεξελθουν γρηγορα στο καθηκον οταν υπαρχουν γρηγορα μεταβατικα και υψισυχνα μεσα στο προγραμμα της μουσικης .

Αλλωστε αρκει να ριξουμε μια ματια σε σχεδια μεγαλων consumer κατασκευαστων και θα βρουμε οτι σε πολλα αντιστοιχα μηχανηματα παραγωγης αλλα μεγαλυτερα η σοβαροτερα μοντελα οι διοδοι ειναι ηδη γρηγορες απο κατασκευης του μηχανηματος ...

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

sakis
31-01-14, 22:47
α ναι ... η κατασκευη αυτη που εχεις κανει με το πηνιακι και την σταυροβελονια δεν θα σου προσφερει κατι ουσιωδες και ειναι υλοποιημενη με πολυ ψιλο καλωδιο που το καθιστα μαλλον ανασφαλες Αγορασε κατι ετοιμο , τζουρνεψε κατιο ετοιμο απο το καμμενο τροφοδοτικο του υπολογιστη σου που εχεις στο παρκινγ κατω απο τα πεδιλα του σκι και οτι και να κανεις θα πρεπει να φροντισεις με καποιον τροπο να ειναι συνδεσμολογημενο μετα απο την ασφαλεια σε περιπτωση που κατι παει στραβα να καει τουλαχιστον η ασφαλεια

Η ασφαλεια που εχει υπολογισει ο κατασκευαστης ηταν για το συγκεκριμενο μηχανημα με τις συγκεκριμενες συνθηκες ...Ανεβαζωντας τις χωρητικοτητες στα 2χ10,000 προφανως θα εχει ανεβει το ρευμα εκκινησης οποτε πας η σε βραδειας τηξεως η πιο απλα ενα η δυο νουμερα πιο πανω χωρις καποιο ιδιαιτερο προβλημα .

Τελος θα συνιστουσα αυξημενη προσοχη στα θεματα που αφορουν το 230 μια και μονος σου δηλωσες μερικη αγνοια


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

nikosp
31-01-14, 22:55
Νικο εχεις λαθος


H σωστοτερη πρακτικη ειναι να ειναι γειωμενο το πλαισιο του ενισχυτη με την ηλεκτρικη η μηχανικη γειωση του δικτυου καθαρα και μονο για λογους ασφαλειας αλλα με την απαραιτητη προυποθεση η γειωση του ηχητικου σηματος να ειναι floating β η διαφορικη οπως μου αρεσει να την λεω .

Για τους παραπανω λογους οι περισσοτεροι επαγγελμaτικοι ενισχυτες παρεχουν αυτη την δυαντοτητα και σαν επιλογη με τον διακοπτη ground lift

Επισης η αναφορα και παρατηρηση για τον κλωβο ειναι μαλλον ατυχες παραδειγμα διοτι ο κλωβος λειοτυργει με το να σφραγιζει το εσωτερικο του απο την οποια ηλεκτρομαγνητικη ακτινοβολια και οχι να εκτρεπει αυτη ως προς γη

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

Θεωρώ ότι η γείωση σε ένα μηχάνημα ιδίως ήχου είναι κάτι το βασικό για την σωστή λειτουργία του και όχι μόνο για τον θόρυβο που μπορεί να 'αρπάξει' από κάτι το πλησίον
Εάν θεωρήσεις και τους λόγους ασφαλείας θα βρείς ότι μόνο κακό δεν κάνει
Οσο για τις διόδους θα έλεγα ότι ο χρόνος απόκρισης των κοινών διόδων πυριτίου στα 50 Hz είναι αρκετά υποφερτός για μία μέσης κατασκευής μηχάνημα όπως αυτό

spiroscfu
31-01-14, 22:56
Σάκη για αρχή να σε ευχαριστήσω που μπήκες στον κόπο να βρεις το σχέδιο να το κοιτάξεις και να γράψεις για το θέμα μου.
Ευτυχώς με πρόλαβες για την γείωση γιατί κατασκεύαζα ένα φίλτρο εισόδου οπότε δεν θα υλοποιήσω το κομμάτι της γείωσης. Είναι σωστό έτσι χωρίς της γειώσεις το φίλτρο?
4907549076


Και εγώ είμαι της γνώμης πως αν τον γειώσεις μπορεί να δημιουργήσεις λούπες (δεν υπάρχει λόγος από την στιγμή που είναι κατασκευασμένος float),
το φίλτρο μια χαρά θα δουλέψει και χωρίς γείωση αλλά για καλύτερο αποτέλεσμα μπορείς να βάλεις τους πυκνωτές που αφαίρεσες και το κοινό τους σημείο να το γειώσεις στο δίκτυο (μόνο αυτό όμως όχι τον ενισχυτή)

υγ.
έτσι και αλλιώς το emc είναι για να κόβει τον θόρυβο προς τα έξω

AKHS
31-01-14, 23:11
α ναι ... η κατασκευη αυτη που εχεις κανει με το πηνιακι και την σταυροβελονια δεν θα σου προσφερει κατι ουσιωδες και ειναι υλοποιημενη με πολυ ψιλο καλωδιο που το καθιστα μαλλον ανασφαλες Αγορασε κατι ετοιμο , τζουρνεψε κατιο ετοιμο απο το καμμενο τροφοδοτικο του υπολογιστη σου που εχεις στο παρκινγ κατω απο τα πεδιλα του σκι και οτι και να κανεις θα πρεπει να φροντισεις με καποιον τροπο να ειναι συνδεσμολογημενο μετα απο την ασφαλεια σε περιπτωση που κατι παει στραβα να καει τουλαχιστον η ασφαλεια

Η ασφαλεια που εχει υπολογισει ο κατασκευαστης ηταν για το συγκεκριμενο μηχανημα με τις συγκεκριμενες συνθηκες ...Ανεβαζωντας τις χωρητικοτητες στα 2χ10,000 προφανως θα εχει ανεβει το ρευμα εκκινησης οποτε πας η σε βραδειας τηξεως η πιο απλα ενα η δυο νουμερα πιο πανω χωρις καποιο ιδιαιτερο προβλημα .

Τελος θα συνιστουσα αυξημενη προσοχη στα θεματα που αφορουν το 230 μια και μονος σου δηλωσες μερικη αγνοια


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

Σάκη σ ευχαριστώ πολύ για της απαντήσεις σου σπεύδω αμέσως να διορθώσω τους πυκνωτές του ζοπελ. Το καλώδιο στο φίλτρο είναι 1,5 mim, σε έτοιμο που έβαλα σε λαμπατο ενισχυτή και σε ένα ακόμα που έχω από τροφοδοτικό όπως λες είναι κατά πολύ λεπτότερο. Απλά ήθελα να το κάνω μόνος μου για την ικανοποίηση του diy. :)

Εντάξει δεν είμαι και τελείως άσχετος με τα ρεύματα ( έχω κατασκευάσει τρεις λαμπάτους ενισχυτές ) αλλά σίγουρα δεν έχω και της γνώσεις – εξοπλισμό για να μετρήσω σε ποιες συχνότητες δουλεύουν τα tone control

sakis
01-02-14, 07:50
Θεωρώ ότι η γείωση σε ένα μηχάνημα ιδίως ήχου είναι κάτι το βασικό για την σωστή λειτουργία του και όχι μόνο για τον θόρυβο που μπορεί να 'αρπάξει' από κάτι το πλησίον
Εάν θεωρήσεις και τους λόγους ασφαλείας θα βρείς ότι μόνο κακό δεν κάνει
Οσο για τις διόδους θα έλεγα ότι ο χρόνος απόκρισης των κοινών διόδων πυριτίου στα 50 Hz είναι αρκετά υποφερτός για μία μέσης κατασκευής μηχάνημα όπως αυτό


Νικο κανε μια προσπαθεια να καταλαβεις οτι δεν διαφωνω Αυτο ομως που θεωρεις δεν ειναι κανονας Οι κατασκευαστες δεν σκεφτονται μεχρι και σημερα με τον ιδιο τροπο .Μπορεις να αγορασεις μηχανημα της YAMAHA σημερα αξιας 2000 ευρω το οποιο ειναι εγκεκριμενο να λειτουργει χωρις ηλεκτρικη γειωση .

Αυτο αναφερεις οτι η γειωση μονο καλο μπορει να κανει ισχυει απολυτα αλλα αρκει ο κατασκευαστης να εχει σκεφτει με αυτον τον τροπο ...Το να διαταραξεις μια ισσοροπια μιας σχεδιασης μονο προβληματα θα φερει .

Η γειωση στα μηχανηματα ηχου ειναι μια πολυ μεγαλη θεωρια για να εξηγηθει μεσα σε ενα δυο ποστ Προσφατα εργαστηκα σε ενα 5+1 προενισχυτη της ARAGON οπου καποιος μπορει να φανταστει οτι μιλαμε για ενα μηχανημα το οποιο κοστιζει 4000-5000 και μεσα υπαρχαν δυο κατηγοριες γειωσεων και οι δυο floating ( σε αναφορα με την ηλεκτρικη γειωση ) οπου και οι δυο προερχονται απο ξεχωριστα τροφοδτικα με μεσαια ληψη η μια για τα θεματα του ηχου και η αλλη για τα ψηφιακα κυκλωματα . Δοκιμασε εκει να τις κανεις κοινες με την γειωση του δικτυου μια απο αυτες , και τις δυο η ενωσε τες μεταξυ τους και το μηχανημα δεν θα ξαναδουλεψει ποτε .

Το νουμερο ενα λαθος που κανουν οι ανθρωποι που δεν το εχουν ψαξει ειναι να θεωρουν την λεξη γειωση που κατα παραφραση χρησιμοποιουμε οταν μιλαμε για ενα βυσμα RCA κοινη με την γειωση του δικτυου 230 Αυτο ειναι λαθος και θα πρεπε να λεμε οτι η θωρακιση αυτη βρισκεται σε δυναμικο μηδεν σε ανφορα με την τροφοδοσια και ειναι στην κριση του κατασκευαστη για τους δικους του λογοτυς να αποφασισει εαν τελικα και σε ποιο σημειο η γειωση αυτη θα ενωθει με το πλαισιο και τελικα εαν θα ενωθει με την γειωση του δικτυου στο 230 .

Η αυθαιρετη διαχειριση τετοιων θεματων αλλα και η μιξη διαφορετικων προσεγγισεων ειναι ο νουμερο ενα λογος για βομβους σε συστηματα

Το πιο τρανταχτο παραδειγμα , οπου θα βρεις δεκαδες αναρτησεις σε οποιοδηποτε φορουμ ειναι ερωτηματα που εχουν σχεση με την συνδεση ενος υπολογιστη η ενος λαπτοπ με καποιον ενισχυτη και με την παρουσια βομβου ...Οπου οι κομπογιαννιτες λενε οτι πρεπει να βαλεις ταινια στην γειωση του λαπτοπ και παλι υπαρχει περιπτωση να μην σταματησει αλλα και επισης τι θα μπορουσε να γινει σε λαπτοπ τα οποια δεν εχουν γεισωση στο βυσμα τροφοδοσιας του 230 κλπ κλπ

Η απαντηση ειναι απλη η γειωση σε εναν υπολογιστη ειναι σχεδιασμενη με την λογικη να ειναι μονιμα συνδεμενη η γειωση του πλαισιου ασχετα εαν αυτη ειναι πραγματικη η floating οπου σε αυτην καταληγουν ολα τα φιλτρα της τροφοδοσιας , το δυναμικο μηδεν της τροφοδοσιας που περιλαμβανει την επσιτροφη και απο τα ψηφιακα και αναλογικα κομματια , και φυσικα η υποτιθεμνη γειωση η δυναμικο μηδεν που βρισκεται στο βυσμα της εξοδου των ακουστικων Αρα η μιξη της τεχνολογιας και τελικα η μεσω του λαπτο συνδεση του δυναμικου μηδεν του ενισχυτη στην γειωση του δικτυου 230 ειναι αυτη που προξενει το ground loop .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

FILMAN
04-02-14, 13:12
Συμφωνώ με τον Νίκο ότι σε ένα σύστημα αγείωτων (ως προς την παροχή των 220V~), συνδεδεμένων μεταξύ τους συσκευών, καλό είναι να προστεθεί και μια (μόνο μια) σύνδεση με τη γείωση του δικτύου. Το ground lift όπου υπάρχει, δεν αποσκοπεί βέβαια στο να απομονώνει εντελώς το σύστημα από τη γη, αλλά στο να σπάει το βρόχο γείωσης αν έχουμε περισσότερες από μια γειωμένες συσκευές συνδεδεμένες μεταξύ τους. Ποιος από σας θα κατασκεύαζε έναν δικό του τελικό ενισχυτή και θα του έβαζε καλώδιο παροχής 220V~ που να μην έχει γείωση;

AKHS
04-02-14, 21:03
Εγώ προσανατολίζομαι να μην βάλω γείωση, ίσως κάνω αυτό που μου πρότεινε ο Σπύρος πιο πάνω με το φίλτρο που κάνω και την γείωση μόνο προς το δίκτυο.
Άσχετο με την γείωση αλλά αυτοί οι πυκνωτές silver mica πολλοι ακριβοι και δυσεύρετοι ακόμα παιδεύομαι να τους βρω όλους

spiroscfu
04-02-14, 21:10
άκη ο φιλλιπος σου είπε να έχει τουλάχιστον ΜΙΑ γείωση το ΟΛΟ σύστημα


αυτήν μπορεί να την πάρει από κάποιο άλλο μηχάνημα που να είναι γειωμένο

AKHS
05-02-14, 19:45
Οκ Σπύρο κατάλαβα τι θέλει να πει ο φίλιππος και είναι σωστό μέσο των συνδέσεων ( RCA JACK κτλ) αν έχει μια συσκευή γείωση να έχουν όλες . Βλέπω όμως το εξής... ο ενισχυτής δεν έχει γείωση το Tuner το CD δεν έχει γείωση το πικάπ δεν έχει γείωση η τηλεόραση δεν έχει το media player η δορυφορική το xbox το wii και τέλος πάντων ότι έχω που αφορά εικόνα και ήχο και είναι συνδεδεμένα δεν έχουν γείωση δικτύου.
Νομίζω ότι όλοι αυτοί κάτι ξέρουν καλύτερα από εμάς και δεν βάζουν γείωση.... μήπως είναι καλύτερα να μην υπάρχει?

spiroscfu
05-02-14, 20:02
Κοίτα σίγουρα χωρίς γείωση γλιτώνουμε λούπες και αυτή που τα έφτιαξαν υπολόγισαν την μόνωση των συσκευών ΑΛΛΑ μια μόνο γείωση δεν κάνει κακό (ποτέ δεν ξέρεις τη γίνεται)

AKHS
10-02-14, 19:34
Επιτέλους μετά από αρκετή αναζήτηση βρέθηκαν όλα σχεδόν τα υλικά και το σκ έγινε η επιχείρηση βελτίωσης του ενισχυτή.
Οι αλλαγές –βελτιώσεις που έγιναν είναι οι εξής

-Τακτοποίηση- κατάργηση καλωδίων και διαχωρισμός τάσης με ήχου. Αντικατάσταση απλών καλωδίων με χάλκινα και πιο χοντρά

- Αντικατάσταση όλων των ηλεκτρολυτικών πυκνωτών με νέους και ανάλογα την περίπτωση με ΜΚΤ

-Αντικατάσταση όλων των κεραμικών πυκνωτών με καλύτερης ποιότητας όπως ΜΚΤ silver mica styroflex

-Αντικατάσταση μερικών αντιστάσεων με καλύτερες – μεγαλύτερες όσες είχα στο μικρό μου στοκ

- Αντικατάσταση πυκνωτών τροφοδοτικού με μεγαλύτερους από 2Χ 6800uf 45v σε 2Χ10000uf 63v με προσθήκη πυκνωτών bay pass από κάτω 2,2 uf 100v ΜΚΤ.

-Κατάργηση κυκλώματος διακοπτών ηχείων ΑΒ και ακουστικών.

- Αντικατάσταση του συστήματος εξόδου με μπόρνες

- Τοποθέτηση – κατασκευή φίλτρου ρεύματος .

-Ρυθμίσεις δεν χρειάστηκα γιατί απλά δεν έχει ρυθμιστικά βέβαια έγινε ένας καλός καθαρισμός

- Και τέλος έβαλα ένα διαχωριστικό μεταξύ τροφοδοτικού και πλακέτας από χαλκό για θωράκιση.

Ο ενισχυτής μπήκε στην θέση του και το αποτέλεσμα ήταν μαγικό δεν περίμενα να γίνει τόσο καλός. Τα πρίμα του είναι αρκετά πιο ψηλά και καθαρά πλέων όπως και το μπάσο του. Η ανάλυση και ο διαχωρισμός ανέβηκαν επίπεδα και έγινε πιο γλυκός και γενικά ακούω πράγματα που δεν τα άκουγα πριν.
Τελικά άξιζε την προσπάθεια το αποτέλεσμα με δικαίωσε και μάλιστα με μόνο περίπου 20 ευρώ και πλέων είναι σε σκέψη να κατεβάσω από το πατάρι έναν παλιό τετραφωνικό ράδιο ενισχυτή που έχω

492354923349230492314923249234

spiroscfu
10-02-14, 20:14
έχεις όρεξη όμως, καλά ακούσματα !!

AKHS
10-02-14, 22:29
Ναι Σπύρο έχω όρεξη με αυτά γιατί το έχω σαν χόμπι δεν είναι η δουλειά μου οπότε δεν ασχολούμαι κάθε μέρα για να το βαρεθώ...
Τέλος θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για της πολύτιμες συμβουλές σας και την βοήθεια σας ήταν ένα θαυμάσιο ταξίδι