PDA

Επιστροφή στο Forum : Έλεγχος relay με ένα μπουτον.



Νικος Ρουσσος
08-09-14, 21:55
Καλησπέρα.
Έχω φτιάξει ένα σχέδιο που βρήκα ( φωτογραφία ) κάνοντας ορισμένες αλλαγές στα τρανζίστορ και σε ορισμένες αντιστάσεις που δεν είχα. Οι αλλαγές είναι με το κόκκινο χρώμα .
Αυτήν την στιγμή δουλεύει κανονικά αλλά επειδή είμαι άσχετος με τα ηλεκτρονικά δεν ξέρω μήπως μου παρουσιάσει κανένα πρόβλημα αργότερα δεδομένου ότι θα δουλεύει συνεχόμενα τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.
Το καλό είναι ότι όταν τροφοδοτείται για πρώτη φορά πάντα η κατάσταση του relay είναι off.
Αλήθεια τι ρόλο παίζει η αντίσταση R5 .
Στην ιστοσελίδα γράφει για την αντίσταση R4 τα εξής :
R4 must vary with supply voltage. Otherwise Q1 heat up or not proper bias Q2.
R4 ≈ (9×Supply Voltage)KΩ.

Επειδή η παροχή είναι 12 βολτ έβαλα 100ΚΩ. Είναι σωστά ;

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
52712

draco1
08-09-14, 23:00
Η R5 κάνει χρέος ασφαλείας αν το Q2 όταν είναι οπλισμένο το rele δεν ζεσταίνετε ίσως δεν έχεις πρόβλημα, αρκεί να μην ζεσταίνετε και τίποτε άλλο με την προϋπόθεση ότι το κύκλωμα είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με την τάση που του έχεις δώσει με την 100κ περιορίζεις το ρεύμα οδήγησης του τρανζίστορ αν λειτουργεί χωρίς αστάθειες άστο έτσι αν και θα σε συμβούλευα να μην ξεπεράσεις τα 12V γιατί το ολοκληρωμένο έως την τάση των 12V αντέχει

Νικος Ρουσσος
09-09-14, 00:16
ΟΚ. Θα ελέγξω το Q2 για υπερθέρμανση και θα επανέλθω.
Η τροφοδοσία θα είναι πάντα 12 βολτ.
Το όλο κύκλωμα θα χρησιμοποιηθεί ώστε μέσω των επαφών του relay η συσκευή που θα τροφοδοτείτε να παραμείνει κλειστή όταν θα επανέρθει το ρεύμα
μετά από διακοπή.
Ελπίζω ο συλλογισμός μου να είναι σωστός.

Ευχαριστώ.

nestoras
09-09-14, 11:18
Το όλο κύκλωμα θα χρησιμοποιηθεί ώστε μέσω των επαφών του relay η συσκευή που θα τροφοδοτείτε να παραμείνει κλειστή όταν θα επανέρθει το ρεύμα
μετά από διακοπή.
Ελπίζω ο συλλογισμός μου να είναι σωστός.

Ευχαριστώ.