0
Καλησπέρα και χρόνια πολλά!!!
Τέλειο το αφιέρωμα στον BC-1000. Ένα απίστευτο μηχάνημα, με τη πρωτοποριακή για την εποχή του σχεδίαση έγραψε ιστορία, ενώ έθεσε τα στάνταρ για τις μελλοντικές σειρές VHF φορητών πομποδεκτών (PRC-8-9-10, PRC-25, PRC-77).
Διαθέτει ένα μεταπολεμικό τροφοδοτικό μπαταρίας οχήματος (PP-114/*), με τρελό σχεδιασμό παρόμοιο με το PE-237 του GRC-9 που παρουσιάστηκε σε προηγούμενη σελίδα.
Σαν συλλεκτικό είναι εύκολο να βρεθεί ολοκληρωμένο, αλλά κοστίζει αρκετά, καθώς αποτελεί ένα αυθεντικό/κλασικό WWII μηχάνημα. Παρόλα τα χρόνια τους συνήθως λειτουργούν χωρίς προβλήματα (δεν έχουν ηλεκτρολυτικούς).
Για Ελλάδα υπάρχουν ορισμένοι πομποδέκτες στη γνωστή μάντρα, όμως είναι άγαρμπα βαμμένοι από τον ΕΣ και το κυριότερο τους λείπει το κουτί μπαταρίας που αποτελεί το πλέον δυσεύρετο (σχεδόν αδύνατο να βρεθεί αυτόνομο) κομμάτι του σετ. Γι' αυτό όποιος ενδιαφέρεται να το αποκτήσει καλύτερα να αναζητήσει ολοκληρωμένα σετ.
Φθηνότερη λύση είναι η γαλλική μεταπολεμική έκδοση ενώ υπάρχει και ένα διαφορετικό βρετανικό αντίγραφο το Wireless Set No31, με τις εκδόσεις του να είναι υποδεέστερες σε σχέση με το αρχικό (πχ δεν έχουν φίμωση).
Παναγιώτη θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον αν έγραφες μερικά λόγια για το πως και μέχρι πότε αξιοποιήθηκε από τον Ελληνικό Στρατό. Παράδειγμα: Το δικό μου συνοδευόταν από "Μητρώον συντηρήσεως" και δελτίο συσκευασίας με ημερομηνία 1967. Αν μάλιστα μας έδινες μερικά παραδείγματα από τις συνήθεις βλάβες του...
Τώρα θα αναρωτιέστε μερικοί πως δουλεύουν όλα αυτά αφού δεν υπάρχουν μπαταρίες υψηλής τάσεως - το BC-1000 χρειάζεται 90 και 150 volt. Η λύση είναι μια μπαταρία μολύβδου με μικρό dc-dc converter ή συστοιχίες από απλές μπαταρίες (που δεν συμφέρει οικονομικά).