3
Receiver & transmitter BC-659
USA 1942 VHF/FM
BC-659.jpg
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι χρήσεις έχουν δοθεί στις συγκροτήσεις ..SCR - 609 & SCR-610 Συχνότητες 27-38.9MC, διαμόρφωση FM 35 Khz
Διακρίνεται εδώ έχοντας επάνω του την κεραία AN-29 για φορητή χρήση
Ο πομποδέκτης αυτός είχε μεγάλες ομοιότητες με τον BC-620, αλλά ήταν για μεγαλύτερες συχνότητες
Tο τροφοδοτικό PE-117 και η βάση FT-250 για λειτουργιά επί οχήματος
BC-659 FRONT PANEL.jpg
Με τα ίδια κουμπιά λειτουργίας
Το κύκλωμα
BC-659 SHEMA.jpg
O δέκτης
Πράσινα φωτισμένος με μικρές διαφορες ,περιλαμβάνει ακόμα ένα στάδιο ενίσχυσης του σήματος κεραίας ,μέση συχνότητα 4.3μηζ και βαθμίδα ακουστικής για μεγάφωνο Κατά τα αλλά ήταν παρόμοιος με τον BC-620
Οι λυχνίες εδώ ήταν δεκατέσσερις 1LH4 1LC6 1LN5 3B7 1R4 3D6
O πομπός
Στο κομμάτι αυτό αξίζει να σταθούμε Οι νεώτεροι που δεν γνωρίζουν από λυχνίες ας τις βλέπουν ως τρανζίστορ
To κύκλωμα του πομπού , αποτελείται από τις λυχνίες ¨ V4 η όποια αναφέρεται ως REACTANCE MODULATOR (σε Ελληνική μετάφραση λυχνία φαινομένης αντίστασης ,η χωρητικής αντίστασης ) , την V3 που ήταν ο κύριος ταλαντωτής ,την V2 BUFFER & DOUBLER και την εξόδου V1 σε διάταξη PUSH-PULL
Η λειτουργία του
BC-625 reactance tube.jpg
Στην V1, ( REACT.MOD ) εύκολα καταλαβαίνουμε ότι μέσω του M/T T1 έρχεται το ακουστικό σήμα από τo μικρόφωνο ,στο οδηγό πλέγμα Η λυχνία αυτή όχι μόνο ενισχύει αλλά συμπεριφέρεται σαν μια VARICAP που μέσω του C-22 επιδρά στην ολική χωρητικότητα του συντονισμένου κυκλώματος του ταλαντωτή Έτσι έχουμε την μεταβολή της φέρουσας συχνότητας σύμφωνα με την ακουστική δημιουργώντας την διαμόρφωση FM
Τι το περίεργο, γιατί αυτός ο απλός ταλαντωτής χαρακτηρίζεται υψηλής σταθερότητας;
Η απάντηση έρχεται εδώ
BC-659 LOOP TRANS.jpg
Το σκιαγραφημένο πράσινο αποτελεί μέρος του κυκλώματος του δέκτη και είναι ο διευκρινιστής
Ολόκληρος ο δέκτης κατά την διάρκεια της εκπομπής ήταν εν λειτουργία και ελάμβανε το σήμα του πομπού Ο διευκρινιστής που έχουμε πει πολλά για αυτόν, παρουσίαζε στην έξοδο του εκτός της ακουστικής συχνότητας και μια DC τάση, ανάλογη με την απόκλιση από την φέρουσα συχνότητα Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, η τάση αποκλίνοντας από την κεντρική συχνότητα της μέσης (που ήταν 4.3 μηζ ) + 25κηζ έδινε - 7V και κατεβαίνοντας - 25κηζ + 7V
Η λυχνία V13 η όποια τροφοδοτείτε από την εσωτερική μπαταρία, ενίσχυε την τάση σφάλματος Αυτή η τάση ήταν που πόλωνε την λυχνία διαμόρφωσης V4 προκαλωντας μεταβολή του ρεύματος ηρεμίας ΑΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΗΣ ΧΩΡΙΤΗΚΟΤΗΤΑΣ . H ανατροφοδότηση αυτή έσπρωχνε τον ταλαντωτή να αλλάξει συχνότητα να ευθυγραμμιστεί και να ταυτιστεί με την συχνότητα λήψεως
Στην ουσία ο πομπός λειτουργούσ,ε όχι με 4 λυχνίες αλλά με 14
Ένα φοβερά έξυπνο κύκλωμα , που κλείδωσε την συχνότητα εκπομπής με της λήψεως, με λίγα στοιχεία, αξιοποιώντας τον ίδιο του τον δέκτη και περικόπτοντας νέα κυκλώματα , Εάν επιτρέπεται να το πω αυτό ,θα το χαρακτήριζα πρώιμο PLL
Εντυπωσιακή και η συνέχεια
BC-659 TRANS CIRCU.jpg
καταλήγοντας με άπλες διαδικασίες σε push- pull το στάδιο εξόδου V1 και μάλιστα και με εξουδετέρωση (C4-C5)
Πηγές
Το manual το βρήκα μόνο εδω ,από όπου και αποσπάσματα σχεδίων
http://www.scribd.com/doc/101696486/...R-610-A-B-1945
Εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό από όπου και οι φωτογραφίες
http://www.surfacezero.com/g503/show...at=1213&page=1
Οι λυχνίες
http://www.radiomuseum.org/r/military_bc_659.html