Ήταν ένα θέμα που ξεκίνησε 18-12-13, 21:04 #677 και βάστηξε αναπάντεχα πάρα πολύ
Θεώρησα στην πορεία ότι ήταν μια ευκαιρία και η κατάλληλη στιγμή, να γίνει μια ευρύτερη παρουσίαση όχι μονό του ασυρμάτου, αλλά και πολλών άλλων θεμάτων .
Δείχτηκε πώς πρώτο-ξεκίνησε την δεκαετία του 60,
πως μεταπηδήσαμε στα Τρανζίστορ , πώς εξελίχτηκε και πώς ακόμα μετά από σαράντα χρόνια μεταλλασσόταν Δείχτηκε ο τρόπος κατασκευής ,τα κυκλώματα όποια ήταν βασισμένα στην τεχνολογία των λυχνιών και όπως είπα θα μπορούσε αντί για τρανζίστορ να είχε ξεκινήσει με λυχνίες Ο τρόπος κατασκευής με τις εύκολα αφαιρούμενες βαθμίδες, έδωσαν το δικαίωμα συνεχών αναβαθμίσεων Τα παρελκόμενα οι συνοδευτικές συσκευές, η χρήση σαν φορητός η οχήματος, τον έκαναν ξεχωριστό
Όλα αυτά μας έδειξαν τον τρόπο εκκίνησης και μετάβασης σε μια άλλη εποχή
Σε μια άλλη εποχή με τα τρανζίστορ, που και αυτά τώρα περνούν στην ιστορία Ήταν τότε που το κάθε εξάρτημα είχε ένα σκοπό, και μπορούσες να κατανοήσεις τον λόγο.
Τέλος δείχτηκε τρόπος επισκευής των επιμέρους κυκλωμάτων (βαθμίδων), τις υποδομές , τις διαδικασίες , τεχνικά- εμπειρικά θέματα αποκατάστασης και ότι χρειάζονταν ώστε να αποκτούν τις εργοστασιακές προδιαγραφές
Και φυσικά δεν μπορούσα να αγνοήσω τα όργανα έλεγχων, που χάρις αυτών γίνονται οι επισκευές . Δείχτηκαν τα καλύτερα αναλογικά που στιγμάτισαν μια ολόκληρη εποχή, καθώς τις διαδικασίες και τρόπους εφαρμογής έλεγχων Έτσι με αυτά τα όργανα περάσαμε στην ψηφιακή εποχή
Τέλος δεν θα κρίνω εγώ τυχόν παρατράγουδα ,εγώ μιλώ μόνο για την ιστορία και τα τεχνικά θέματα. Εξ άλλου αναβαθμίσεις, κακές επισκευές , λάθη, συνέβησαν παντού, γιατί το επέτρεψε ίδια η συσκευή
PRC-77 για πάντα.... μέχρι και σήμερα
Εξοπλισμών Συνέχεια
Γιατί συνέχιζαν με αυτούς και όχι άλλους ,δεν είναι δικό μου θέμα, εφόσον όμως υπήρχε ο σπόρος συνεχίζαμε να φυτεύουμε κάτι που ισχύει παντού Το στρατιωτικό υλικό είναι ακριβό και δύσκολα αλλάζει Χαρακτηριστικά να πω ότι έχω δει το 1993 στην SEL να επισκευάζονται συσκευές με λυχνίες Είχαμε φυσικά και άλλες παρόμοιες συσκευές, άλλα μοντέλα και από άλλα κράτη, ίσως και καλύτερες Ας δούμε όμως τι ακολούθησε την ίδια στιγμή που αναπαραγόταν
Το 1982 ο Ε.Σ προχώρησε στους εξοπλισμούς με μια ίδιας χρήσης και χαρακτηριστικών συσκευών .Αυτήν την φορά Γερμανική και με την ονομασία SΕΜ
( Mου προξενεί εντύπωση που ελάχιστες Φώτο και αναφορές υπάρχουν στο ΝΕΤ. Μάλλον σε εμένα πέφτει πάλι το βάρος )
Ήταν οι SE-170 η αλλιώς SEM-170 της εταιρίας SEL
Σαφώς μικρότεροι, φορητοί για πιο εύκολη φορητή χρήση με χρήση και τεσσάρων αποθηκευμένων καναλιών , που σε κατοπινή έκδοση έγιναν οκτώ Συμπληρωματικές συσκευές, όπως :
O προσαρμοστήρας με την ονομασία FZ-180 , που έμπαινε μέσα ο πομποδέκτης & η βάση GP-170 που περιείχε όλο το σύστημα αυτοελέγχου, Το σύστημα αυτό με αυτές τις συσκευές ήταν για όχημα, με την ονομασία SEM-180 , Μπορούσε στο επάνω μέρος να δεχθεί τον ενισχυτή LS-190, που ανέβαζε την ισχύ στα 40 βατ.
Τέλος το σύστημα μπορούσε να έχει δυο πομποδέκτες λειτουργώντας έτσι και σαν αναμεταδότης με την ονομασία SEM-180/190
Να υπενθυμίσω και τις Ελληνικές κατασκευές του 306 Ε.Β.Τ Υπόσχομαι σχετική Φώτο με την σφραγίδα
Mια σύνθεση που βρήκα έχει και άλλες συσκευές που δεν γνωρίζω ( την δεύτερη και την τέταρτη από κάτω. προφανώς CRYPTO )
Κάτω η βάση GP-170 , η 3 & 5 συσκευή ο πομποδέκτης ,μέσα στον προσαρμοστηρα FZ-180 και επάνω ο ενισχυτής LS-190
Αργότερα περί το 1995 είχαμε από την ίδια εταιρία και τα πρώτα με "Frequency Hopping"
Oμως τότε που όλα είχαν αλλάξει, ήρθε η μεγαλο-ελεημοσύνη των Γερμανών ,κάτι με τα leopard κάτι σε αντάλλαγμα
Ναι τι να τα έκαναν πλέον, πάρτε να ξεχρεώνουμε και ήταν τα SEM-25
Mια απίστευτη κατασκευή για χρήση επί οχήματος της δεκαετίας του 60
Σίγουρα την έχετε δει στην ταινία (Σειρήνες Στο Αιγαίο)
Κάπου εδώ διακόπτω την μετάδοση Ήταν απλώς ένα ενδεικτικό το τι παράλληλα χρησιμοποιείτο
Ένα τελευταίο
Στα πλαίσια των γενικών συμβάσεων ,υπήρξαν και Ελληνικές κατασκευές και αναβαθμίσεις που για εμένα σωστά έγιναν. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζω όλα αυτά και να έχω στοιχεία
Πάντως εγώ απέρριψα μια τέτοια κατασκευή, ενός ενισχυτή μάλλον AM-4475, δεν είμαι σίγουρος γιατί δεν γνώριζα και δεν πρόσεξα το μοντέλο , όταν μου ζητήθηκε η εξέταση -αξιολόγηση τους δυο δειγμάτων. Δυστυχώς με στάσιμα (SWR < 1:1.7 ) δεν λειτουργούσαν σωστά .Ως τεχνικός εκφράζω την απορία μου ,σε δυο που μπορούσαν να είχαν συμβεί. Δεν γνώριζαν την διαδικασία σε αυτόν τον τόσο σημαντικό έλεγχο για ένα ενισχυτή , η θελαν να το περάσουν στο ντούκου μην έχοντας αποκαταστήσει το πρόβλημα. Ότι πάντως και να ήταν, το ένα ήταν πιο βαρύ από το άλλο Μετά τι έγινε δεν ξέρω, πάντως τα πήραν και έχω δει να υπάρχει ένα σε κάποιο ράφι
Δεν θέλω να θίξω κανέναν ,ούτε να εξυμνήσω άλλους με αυτό που γραφώ, όμως πραγματικά λυπάμαι που η κρίση έχει οδηγήσει στο να μαραζώσει αυτός ο τομέας , οι τόσες επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι συνάδελφοι μας .
Δεν είναι όμως μονό αυτό Με κάθε έργο με κάθε κατασκευή, μένει μια εμπειρία και ένας εξοπλισμός, που όλα αυτά τώρα χάνονται και εξαφανίζονται Ο ιδιωτικός τομέας δούλεψε με τον Ε.Σ προσφέροντας εξαιρετικές υπηρεσίες . Πολλές φορές όμως δεν τα κατάφερε όπως έπρεπε. Δεν στέκομαι όμως ούτε σε αυτό, γιατί και οι αποτυχίες δίνουν γνώση
Θέλω με όλα αυτά ,να πω το έξης:
Δεν φταίει μόνο ο προμηθευτής σε κάθε λάθος, φταίνε και οι δικοί μας, γιατί δεν μπορούσαν να δώσουν σωστές και ακριβείς προδιαγραφές. Επίσης η συνεχής αναζήτηση, ο ανταγωνισμός προς όφελος της υπηρεσίας και της ποιότητας, θα μπορούσε να λειτουργούσε καλύτερα Τέλος να ελέγχεται πραγματικά το ότι έργο η συσκευή παραλαμβάνεται , να υπάρχουν και να αποδίδονται ευθύνες στο κάθε εμπλεκόμενο ,στην κάθε παράβλεψη
Ας ελπίσουμε όλα αυτά να ξαναρχίσουν. Να ξαναρχίσουν με περισσότερη γνώση, διαφάνεια και υπευθυνότητα , γιατί ο στρατός έχει την ανάγκη και τις γνώσεις του ιδιωτικού τομέα και ο ιδιωτικός τομέας την ανάγκη του στρατού
Το συμπέρασμα μου από όσα έχω γράψει
Τελικά είναι δυσκολότερο να αποδίδεις και να κρίνεις την σύγχρονη ιστορία, παρά την παλαιότερη .