Σελίδα 1 από 3 1 2 3 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 40 από 87

Θέμα: Space Invaders με €5 (PIC16F628A)

  1. #1
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή Space Invaders με €5 (PIC16F628A)

    Βρήκα στο internet ένα πολύ απλό κύκλωμα για Space Invaders video game με PIC16F628A και το έφτιαξα με το χέρι σε διάτρητη πλακέτα. Ολα τα υλικά κόστους γύρω στα €5 τα είχα στο συρτάρι. Ο συνολικός χρόνος υλοποίησης είναι 4-6 ώρες μαζί με τα καλώδια που προτίμησα ανακύκλωση παλιών αντί αγοράς νέων. Η τοποθέτηση των υλικών στην διάτρητη πλακέτα, ακολουθεί το θεωρητικό κύκλωμα (όσο είναι δυνατόν). Η τροφοδότηση γίνεται από τροφοδοτικό USB χρησιμοποιώντας ένα κομμένο καλώδιο USB (+5V το κόκκινο καλώδιο και GND το μαύρο καλώδιο).







    Επειδή χρησιμοποίησα το έτοιμο καλώδιο σύνδεσης SCART δεν είχα επιτυχία με την πρώτη προσπάθεια (σε SONY BRAVIA, σύνδεση SCART AV1, RGB) γιατί το σχέδιο δείχνει connector πλακέτας οπότε με σύνδεση μέσω καλωδίου SCART <-> SCART κάποια σήματα αντιστρέφονται. Με λίγο διάβασμα γύρω από τις συνδέσεις SCART έκανα τις αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, αλλά παραμένει ένα κόψιμο στο πάνω μέρος της οθόνης. Λεπτομέρειες, τώρα παίζουμε!

    Αλλαγές από το αρχικό σχέδιο για χρήση κομμένου καλωδίου SCART:
    - AUDIO OUT στα pins 2 και 6 (αντί των 1 και 3)
    - SYNC στο pin 20 (αντί του pin 19)
    - Επιπλέον σύνδεση του pin 8 με το pin 16 μέσω αντίστασης 100Ω

    Βασική πηγή της κατασκευής:
    Το αρχικό θεωρητικό κύκλωμα με αρχείο ΗΕΧ, περιγραφή, animation και link για video βρίσκονται στο http://www.quinapalus.com/picsi.html




    Επιπλέον στοιχεία στα:
    http://martin.hinner.info/vga/scart.html
    http://spaceinvader.comuf.com/PICS_IN_SPACE.htm
    http://members.optusnet.com.au/evilt.../gamescart.htm

    Φτιάξτε το και εσείς!
    Ρωτήστε εδώ αν κολλήσετε κάπου!
    Συνημμένα Thumbnails Συνημμένα Thumbnails Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  picsinspace_1.jpg Εμφανίσεις:  2183 Μέγεθος:  29,4 KB   Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  picsinspace_2.jpg Εμφανίσεις:  2550 Μέγεθος:  63,9 KB   Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  picsinspace_3.jpg Εμφανίσεις:  2543 Μέγεθος:  67,8 KB  

    46 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη GeorgeVita : 03-12-15 στις 22:33

  2. 32 μέλη ευχαρίστησαν τον GeorgeVita για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    aktis (04-12-15), Alex.137 (04-12-15), alfadex (04-12-15), angel_grig (03-12-15), aris285 (03-12-15), arkoudiaris (03-12-15), aser (25-12-15), CLOCKMAN (03-12-15), dalai (04-12-15), dias0 (03-12-15), FH16 (09-12-15), Gaou (03-12-15), geo1973 (04-12-15), GiwrgosTH (11-12-15), goulf (03-12-15), haris_216 (03-12-15), johndaf (06-12-15), JohnVita (04-01-16), katmadas (03-12-15), klik (03-12-15), KOKAR (03-12-15), lepouras (03-12-15), Lord Vek (25-12-15), makisvl (05-12-15), manolena (03-12-15), Marc (16-12-15), nestoras (03-12-15), nupogodi (09-12-15), p.gabr (03-12-15), Thansavv (03-12-15), usa (26-12-15), vasilllis (21-06-20)

  3. #2
    Μέλος Το avatar του χρήστη lynx
    Όνομα
    Л3F73R15
    Εγγραφή
    Jun 2006
    Περιοχή
    10km Perimetrically
    Μηνύματα
    2.042

    Προεπιλογή

    Ειναι τελειο! ομως ποιος καθεται να το φτιαξει;;

    9 χρονια πριν εφτιαξα το Tetris που υπαρχει εδω
    στο φορουμ.. ειχα βαλει και joypad
    μετατροπη απο ενα κινεζικο ps-kid..μπορω
    να πω ολη η οικογενεια εχει παιξει με αυτο
    και ενα καρο φιλοι που το εχουν δει το γουσταρουν!
    αν ηταν και εγχρωμο σαν αυτο που παρουσιαζεις καλα θα ηταν.

    0 Not allowed! Not allowed!

  4. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον lynx για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (03-12-15)

  5. #3
    Μέλος Το avatar του χρήστη katmadas
    Όνομα
    Φανης
    Εγγραφή
    Apr 2006
    Περιοχή
    Θεσσαλονικη
    Μηνύματα
    2.927

    Προεπιλογή

    μπραβο ρε γιωργο πολυ ωραιο!

    1 Not allowed! Not allowed!
    Καλοκαιρι ειναι αν ετσι νιωθεις....
    www.oramasolutions.com

    Linkedin

  6. #4
    Μέλος
    Όνομα
    Γρηγόρης
    Εγγραφή
    Mar 2010
    Περιοχή
    Κορυδαλλός
    Μηνύματα
    461

    Προεπιλογή

    Ωραιος!Μπηκε στα μελλοντικα projects!χρονο να δουμε ποτε θα βρω....

    1 Not allowed! Not allowed!

  7. #5
    Μέλος Το avatar του χρήστη picdev
    Όνομα
    akis
    Εγγραφή
    Jul 2007
    Περιοχή
    ____
    Μηνύματα
    7.381

    Προεπιλογή

    Ή παραγωγή σήματος video πως γίνεται ?

    0 Not allowed! Not allowed!

  8. #6
    Μέλος
    Όνομα
    Χάρης
    Εγγραφή
    Mar 2010
    Περιοχή
    Νέα Σμύρνη
    Μηνύματα
    719

    Προεπιλογή

    Συγχαρητήρια

    Ζηλεύω ήδη (με την καλή έννοια πάντα)

    Ελπίζω να καταφέρω να το φτιάξω και να μην μπει στη λίστα με τα....θα

    1 Not allowed! Not allowed!

  9. #7
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή

    Τώρα βρήκα το θέμα "PIC Game System" με ping-pong και tetris video games που χρησιμοποιεί PIC16F84.
    (πηγή το http://www.rickard.gunee.com/project...ic/gamesys.php).

    Ο κυριότερος λόγος να κατασκευάσει κάποιος ένα τέτοιο κύκλωμα είναι εκπαιδευτικός. Σε λίγες ώρες, εφόσον προμηθευτείς τα υλικά φτιάχνεις κάτι κερδίζοντας εμπειρία ανεύρεσης πληροφοριών, υλοποίησης πρωτοτύπου σε διάτρητη, προγραμματισμός εξαρτήματος PIC (HEX->μC) και δημιουργούνται τεχνικά ερωτήματα του τύπου "πως έκανε το πρόγραμμα". Οι εφαρμογές που σχετίζονται με οθόνες, δίνουν γνώση και για τα πρότυπα συνδέσεων (εδώ αναλογικό RGB, αλλού VGA, HDMI, κλπ). Τέλος μετά το debugging λειτουργεί το κύκλωμα και παίζεις! Σίγουρα δεν είναι αυτοσκοπός το παιχνίδι ή το τέλειο αποτέλεσμα. Για τους μεγαλύτερους έχει και αξία αναπολήσεων...

    Ακη, το video σήμα το παράγει ως αναλυτικό RGB και SYNC, σύμφωνα με το σύστημα PAL. Δεν έχω κάνει ακόμη disassembly για να βρω λεπτομέρειες, αλλά θα έχει κάποιου τύπου μνήμη με τη θέση και την κατάσταση του κάθε UFO και μετά θα σαρώνει 3 πίνακες με τις "ζωγραφιές" των χρωμάτων. Στην ιστοσελίδα "PICs in Space" έχει μερικά ακόμη links για παραγωγή video σήματος. Αρχικός προβληματισμός μου ήταν αν θα λειτουργεί σε μια σύγχρονη TV επειδή χρησιμοποιούν MUTE σε κακο-χρονισμένο σήμα. Μετά τα πρώτα προβλήματα έψαξα πληροφορίες για το SCART και έκανα τις αλλαγές που αναφέρω παραπάνω.

    2 Not allowed! Not allowed!

  10. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον GeorgeVita για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    picdev (03-12-15)

  11. #8
    Μέλος Το avatar του χρήστη CLOCKMAN
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Apr 2009
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    464

    Προεπιλογή

    θα το φτιάξω, μπράβο γ@μ@ει

    1 Not allowed! Not allowed!

  12. #9
    Μέλος Το avatar του χρήστη lynx
    Όνομα
    Л3F73R15
    Εγγραφή
    Jun 2006
    Περιοχή
    10km Perimetrically
    Μηνύματα
    2.042

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από picdev Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ή παραγωγή σήματος video πως γίνεται ?
    http://www.rickard.gunee.com/project.../pic/howto.php

    θα κάνεις το tetris έγχρωμο??

    0 Not allowed! Not allowed!

  13. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον lynx για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    CybEng (04-12-15), GeorgeVita (03-12-15)

  14. #10
    Μέλος Το avatar του χρήστη SRF
    Όνομα
    Γεώργιος
    Εγγραφή
    Mar 2009
    Περιοχή
    ΑΘΗΝΑΙ
    Μηνύματα
    3.561

    Προεπιλογή

    Α, ρε έρημα μου νιάτα!!!

    1 Not allowed! Not allowed!
    2010 Τα πάντα εν σοφία ποιήσαντες! "...μείνετε στα ηλεκτρονικά σας και όλα καλά! Ο κόσμος κυλάει καλύτερα χωρίς τις υπόλοιπες συζητήσεις" - 2016 Η ΕΛΛΑΣ ΕΑΛΩ
    "Το Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" Τάδε έφη εις "Β'Λάκων φιλόσοφος"
    IEEE member since 1988 -ΕΙΜΑΙ ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΟΣ

  15. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον SRF για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    picdev (03-12-15)

  16. #11
    Μέλος Το avatar του χρήστη picdev
    Όνομα
    akis
    Εγγραφή
    Jul 2007
    Περιοχή
    ____
    Μηνύματα
    7.381

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από lynx Εμφάνιση μηνυμάτων
    http://www.rickard.gunee.com/project.../pic/howto.php

    θα κάνεις το tetris έγχρωμο??
    Ωραίο το άρθρο , δυστυχώς με πρόλαβε ο steve wozniak, έχει πει σε πολλές συνεντεύξεις του ότι όταν είχε πάρει τη πρώτη δουλειά στην αταρι , του ήρθε ή ιδέα πως να παράγει χρώματα στην οθόνη της τηλεόρασης .
    Να σκέφτεις ότι τα πρώτα παιχνίδια ήταν με λογικά κυκλώματα και δεν υπήρχα καν πύλες τότε. Κάπου είχα βρει ένα άρθρο για το πρώτο παιχνίδι και είχε και τα σχηματικά

    0 Not allowed! Not allowed!

  17. #12
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από SRF Εμφάνιση μηνυμάτων
    Α, ρε έρημα μου νιάτα!!!
    Θα μας κάνεις δεκάρικα;
    (νόμισμα για ειδικούς στα ηλεκτρονικά)

    6 Not allowed! Not allowed!

  18. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον GeorgeVita για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    SRF (04-12-15)

  19. #13
    Μέλος
    Εγγραφή
    Apr 2006
    Περιοχή
    Κέρκυρα
    Μηνύματα
    5.958

    Προεπιλογή

    ο Steve Wozniak έκανε ψηφιακό (με λογικό κύκλωμα) διαμορφωτη NTSC (στον apple II) και παρήγαγε composite σήμα ενώ το space inveder δεν κάνει διαμόρφωση αλλά στέλνει χωριστά τα RGB.

    Αυτό με τα χρώματα στην οθόνη νομίζω αναφέρεται όχι στη διαμόρφωση του ntsc αλλά στο πως θα ορίζει το χρώμα στη μνήμη. Δηλαδή επειδή εκείνη την εποχή η μνήμη ήταν ακριβή δεν ήταν πρακτικό να έχει για κάθε Pixel πχ ένα byte για το χρώμα αλλά μία λύση ήταν κάθε bit να ορίζει ένα πιχελ αν είναι φωτεινό ή όχι και σε ένα άλλο μέρος της μνήμης ένα byte ή μισό byte να ορίζει το χρώμα ενός τετραγώνου 8x8 Pixel. Έτσι γίνεται οικονομία στη μνήμη αλλά για να εμφανιστεί στην οθόνη μία σειρά από 8 Pixel πρέπει πρώτα να διαβαστούν από την μνήμη δύο byte οπότε το λογικό κύκλωμα γίνεται πιο πολύπλοκο... όταν βέβαια μπορεί να τα κάνει ένα σύγχρονος μικροελεγκτής αυτά, τα πράγματα αλλάζουν....

    0 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη chip : 04-12-15 στις 00:11

  20. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον chip για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (04-12-15), klik (11-12-15)

  21. #14
    Μέλος
    Όνομα
    Χρήστος
    Εγγραφή
    Sep 2012
    Περιοχή
    Χολαργός
    Μηνύματα
    1.907

    Προεπιλογή

    Ωραιο σαν κατασκευουλα με ευκολο hardware , αλλά δεν εμβαθύνει στο software . Για οσους θελουν να παίξουν και με software , ας μου επιτραπει να αναφερω και αυτα

    1 με 11U35 + μικρη LCD οθόνη ( mbed IDE) περιπου 20 δολ
    https://www.ghielectronics.com/commu...topic?id=18566

    2 3 4 ... με οθόνη ασπρομαυρη σαν smartwatch , σε αναπτυξιακά της silabs , simplicity studio ( 8bit BEE , EFM32 zero gecko . και EFM32 happy gecko ) περιπου 40 ευρω

    http://2.bp.blogspot.com/-6PE9DJrmmBk/Uphhyp041AI/AAAAAAAAIY8/QNu3gqGOH58/s1600/space_invaders.JPG

    http://joost.damad.be/2013/11/using-...der-linux.html

    0 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη aktis : 04-12-15 στις 02:16

  22. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον aktis για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (04-12-15), klik (11-12-15)

  23. #15
    Μέλος Το avatar του χρήστη SRF
    Όνομα
    Γεώργιος
    Εγγραφή
    Mar 2009
    Περιοχή
    ΑΘΗΝΑΙ
    Μηνύματα
    3.561

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από GeorgeVita Εμφάνιση μηνυμάτων
    Θα μας κάνεις δεκάρικα;
    (νόμισμα για ειδικούς στα ηλεκτρονικά)

    Βρε εσείς.... ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΗΤΑΝ Η (ΔΕΚΑ)ΔΡΑΧΜΟΥΛΑ ΜΑΣ!!!

    3 Not allowed! Not allowed!
    2010 Τα πάντα εν σοφία ποιήσαντες! "...μείνετε στα ηλεκτρονικά σας και όλα καλά! Ο κόσμος κυλάει καλύτερα χωρίς τις υπόλοιπες συζητήσεις" - 2016 Η ΕΛΛΑΣ ΕΑΛΩ
    "Το Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" Τάδε έφη εις "Β'Λάκων φιλόσοφος"
    IEEE member since 1988 -ΕΙΜΑΙ ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΟΣ

  24. #16
    Μέλος Το avatar του χρήστη betacord85
    Όνομα
    μπαμπης
    Εγγραφή
    Apr 2009
    Περιοχή
    αθηνα
    Μηνύματα
    2.057

    Προεπιλογή

    θυμαμαι 2 βιοτεχνιες μια στο μοσχατο και μια στην ν.σμυρνη η οποιες φτιαχνανε καμπινες για arcade και τα σασι τα φερνανε απο ιταλια...η ποιο φθηνη καμπινα κοστιζε 80.000δρχ τιμη για τοποθετηση σε καφενειο καφετερεια...οπως και δεν θα ξεχασω ποτε που σε μαντρα στον κολωνο επι της λενορμαν ειχαν αφησει καπου στα 50 κομματια arcade καμπινες(οχι φρουτακια) απο καφενεια που ειχαν κλεισει...και μεσα σε μια βδομαδα τα ειχαν σηκωσει η ρομα κολωνου και τα εσπασαν για να βγαλουν μεταλλα για να τα πουλησουν...αναμνησεις που δεν θα ξαναρθουν...δεν θα ξαναρθουν ποτε οι στιγμες που με μια ηβη με ανθρακικο εβγαζα ολο το wonder boy και το kung fu master με ενα δεκαρικο(εικοσαρικο)

    5 Not allowed! Not allowed!

  25. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον betacord85 για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (04-12-15)

  26. #17
    Μέλος
    Όνομα
    Μάρκος
    Εγγραφή
    Mar 2012
    Περιοχή
    Θεσσαλονίκη
    Μηνύματα
    2.940

    Προεπιλογή

    Για δες τι μπορεί να κάνει ένα PICάκι. Κάποτε οι πλακέτες για αυτά τα παιχνίδια ήταν περίπου 30 Χ 50cm full στα ολοκληρωμένα.

    Ενδιαφέρον. Μου αρέσει που έχει και ήχο.... Παίζει όπως το arcade ή είναι πιο απλοϊκό; Από τo screenshot δείχνει ίδιο.

    1 Not allowed! Not allowed!
    Όταν όλα τα άλλα έχουν αποτύχει..... RTFM.
    Short instructions: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>> Good Luck!
    https://diyelectronics-gr.blogspot.gr https://www.facebook.com/groups/872041030200567

  27. #18
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από elektronio Εμφάνιση μηνυμάτων
    Παίζει όπως το arcade ή είναι πιο απλοϊκό; Από τo screenshot δείχνει ίδιο.
    https://www.youtube.com/watch?v=x5c8wPaMbyA&t=129

    0 Not allowed! Not allowed!

  28. #19
    Συντονιστής Το avatar του χρήστη lepouras
    Όνομα
    Γιανννης
    Εγγραφή
    Jan 2011
    Περιοχή
    ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
    Μηνύματα
    7.017

    Προεπιλογή

    εγώ θυμάμαι που όταν από το τάλιρο πήγαμε στο δεκάρικο προσπαθούσαμε με την κλωστή περασμένη σε ένα να προσπαθούμε να γράψουμε περισσότερα παιχνίδια γιατί δεν έφτανε το χαρτζιλίκι
    ωραίες εποχές...... αν δεν μας τσιμπάγανε να το κάνουμε...

    1 Not allowed! Not allowed!
    «Η Ιστορία διδάσκει πως ουδείς διδάσκεται απ’ αυτήν».
    Ποτέ δεν νικάς έναν ηλίθιο ,θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε κερδίσει λόγω πείρας.

    www.drakotrypa.gr Να σκέφτεσαι σαν άνθρωπος της δράσης,και να δρας σαν άνθρωπος της σκέψης...

  29. #20
    Μέλος
    Όνομα
    Χάρης
    Εγγραφή
    Mar 2010
    Περιοχή
    Νέα Σμύρνη
    Μηνύματα
    719

    Προεπιλογή

    Θυμάμαι πιτσιρικάς να παίζω σε καφενείο απέναντι από το σχολείο τα 2 από τα πρώτα ηλεκτρονικά (ραλάκια).
    Κόστος ταληράκι και διάρκεια 60 sec (με παράταση στα 90 sec αν περνούσες την γραμμή τερματισμού εντός χρόνου).
    Δυστυχώς δεν θυμάμαι καθόλου τις ονομασίες.
    Το ένα ήταν αυτό όπου οδηγούσες ένα σταθερό όχημα στο κέντρο της οθόνης (το έβλεπες από πάνω) και απλά scrollάριζε η πίστα και το άλλο ήταν ένα που έβλεπες την κάτοψη μια πίστας F1 (μπορούσες να διαλέξεις ανάμεσα σε κάποιες) και οδηγούσες ένα pixelωτό λευκό (με τη χρήση πολύ φαντασίας) όχημα το οποίο συναγωνίζονταν κάποια αντίστοιχα μαύρα.
    Αν κάποιος ξέρει όνομα μπας και βρω κάποια screenshots (ιδανικά και κάποιες αντίστοιχες με το pic κατασκευές) ας το μοιραστεί εδώ.
    Ξέρω είμαι λίγο off topic, αλλά...όχι πολύ

    0 Not allowed! Not allowed!

  30. #21
    Μέλος Το avatar του χρήστη Costis Ni
    Όνομα
    Κώστας
    Εγγραφή
    Apr 2011
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    802

    Προεπιλογή

    Ωπα λάθος το thumb down, Πολύ με αρέζει!

    0 Not allowed! Not allowed!

  31. #22
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από haris_216 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Το ένα ήταν αυτό όπου οδηγούσες ένα σταθερό όχημα στο κέντρο της οθόνης (το έβλεπες από πάνω) και απλά scrollάριζε η πίστα και το άλλο ήταν ένα που έβλεπες την κάτοψη μια πίστας F1
    Super Bug (Atari): https://www.youtube.com/watch?v=gBPe14I13Lk
    Sprint 1: https://www.youtube.com/watch?v=MrF57Z5hAUk

    0 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη GeorgeVita : 04-12-15 στις 18:15

  32. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον GeorgeVita για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    aktis (06-12-15), haris_216 (04-12-15)

  33. #23
    Μέλος
    Όνομα
    Χάρης
    Εγγραφή
    Mar 2010
    Περιοχή
    Νέα Σμύρνη
    Μηνύματα
    719

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από GeorgeVita Εμφάνιση μηνυμάτων
    Αυτά είναι !!!!
    Δεν ξέρεις Γιώργο πόσα screenshots από παιχνίδια έχω δει στο google και δεν τα έχω πετύχει.

    Ευχαριστώώώ

    1 Not allowed! Not allowed!

  34. #24
    Μέλος
    Όνομα
    Χάρης
    Εγγραφή
    Mar 2010
    Περιοχή
    Νέα Σμύρνη
    Μηνύματα
    719

    Προεπιλογή

    Ειδικά το Sprint 1 δε νομίζω να έχει την ίδια αίσθηση να το παίζεις σε οτιδήποτε άλλο από το κλασσικό μηχάνημα της εποχής με το τιμόνι που του τραβούσες μία και έφερνε...γυροβολιές.

    1 Not allowed! Not allowed!

  35. #25
    Μέλος Το avatar του χρήστη agis68
    Όνομα
    Αγις
    Εγγραφή
    Mar 2009
    Περιοχή
    ΑθΗΝΑ Πατήσσια
    Μηνύματα
    2.580

    Προεπιλογή

    Κάπου στα 12 άρχισα με ένα ραλάκι που βασικά έτρεχε η πίστα και απλά κούναγες το τιμόνι να πάς δεξιά αριστερά το ράλι...μετά το φοβερό μπάσκετ που κινούσες τον παίκτη με μια μπάλα μαυρη, επειτα το elevator, arkanoid, Space Invaders κλπ....Μια φορά σε ένα ταξίδι στην Ιταλία βρήκα παλιές rom's από διάφορα παιχνίδια....και τις έφερα πακέτο....Εδώ στα πατήσια παραμένει ένα υπόγειο που έχει κλείσει αρκετό καιρό και απλά χρησιμεύει σαν αποθήκη για το περίπτερο τις γειτονιάς και έχει στιβαγμένα πολλά μηχανήματα που παίζαμε παλιά στον ίδιο χώρο...μια φορά πριν από 2 χρόνια πήγα και τα είδια και δάκρυσα....

    1 Not allowed! Not allowed!
    "Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις!"
    Οδ.Ελύτης

  36. #26
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Mar 2012
    Περιοχή
    Λάρισα
    Μηνύματα
    55

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από picdev Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ωραίο το άρθρο , δυστυχώς με πρόλαβε ο steve wozniak, έχει πει σε πολλές συνεντεύξεις του ότι όταν είχε πάρει τη πρώτη δουλειά στην αταρι , του ήρθε ή ιδέα πως να παράγει χρώματα στην οθόνη της τηλεόρασης .
    Να σκέφτεις ότι τα πρώτα παιχνίδια ήταν με λογικά κυκλώματα και δεν υπήρχα καν πύλες τότε. Κάπου είχα βρει ένα άρθρο για το πρώτο παιχνίδι και είχε και τα σχηματικά


    Τα λογικά κυκλώματα ειναι αυτά που έχουν πύλες εξ ου και η ονομασία λογικές πύλες πχ λογικό και κτλ κτλ τα οποία βασίζονται στην άλγεβρα Boole ....

    Μάλλον εννοείς αναλογικά κυκλώματα.

    0 Not allowed! Not allowed!

  37. #27
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από sdancer75 Εμφάνιση μηνυμάτων
    ...Μάλλον εννοείς αναλογικά κυκλώματα.
    Οχι, αναφέρεται στα πρώτα video games που χρησιμοποιούσαν μερικές δεκάδες TTL chip-άκια (πύλες, counters, κλπ.) τόσο για την λογική του παιχνιδιού, όσο και για την παραγωγή των σημάτων ήχου και εικόνας. Το παιχνίδι που αναφέρει ο Ακης (picdev) είναι το Breakout, εκεί και σε κείμενα για την ιστορία της Apple αναφέρουν τα σχετικά (TTL Breakout με 44 chips).

    Ακόμη και στο παρόν θέμα, έστω και με τη χρήση μΕ, όλη η υλοποίηση είναι ψηφιακή, με ένα μόνο ενεργό εξάρτημα!

    0 Not allowed! Not allowed!

  38. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον GeorgeVita για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    picdev (06-12-15)

  39. #28
    Μέλος Το avatar του χρήστη SRF
    Όνομα
    Γεώργιος
    Εγγραφή
    Mar 2009
    Περιοχή
    ΑΘΗΝΑΙ
    Μηνύματα
    3.561

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από agis68 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Κάπου στα 12 άρχισα με ένα ραλάκι που βασικά έτρεχε η πίστα και απλά κούναγες το τιμόνι να πάς δεξιά αριστερά το ράλι...μετά το φοβερό μπάσκετ που κινούσες τον παίκτη με μια μπάλα μαυρη, επειτα το elevator, arkanoid, Space Invaders κλπ....Μια φορά σε ένα ταξίδι στην Ιταλία βρήκα παλιές rom's από διάφορα παιχνίδια....και τις έφερα πακέτο....Εδώ στα πατήσια παραμένει ένα υπόγειο που έχει κλείσει αρκετό καιρό και απλά χρησιμεύει σαν αποθήκη για το περίπτερο τις γειτονιάς και έχει στιβαγμένα πολλά μηχανήματα που παίζαμε παλιά στον ίδιο χώρο...μια φορά πριν από 2 χρόνια πήγα και τα είδια και δάκρυσα....

    Στην περιοχή του Αγ. Λουκά από κάτω από την πατησίων και πηγαίνοντας προς πατήσια ήταν μιά βιοτεχνία που έφτιαχνε τα πρώτα space invaders στα τέλη του 70! Εκεί πρωτοέπαιξα και το πρώτο πάκμαν, όταν το έφεραν και το δοκιμάζαμε (βοηθούσα στο μοντάρισμα)!

    1 Not allowed! Not allowed!
    2010 Τα πάντα εν σοφία ποιήσαντες! "...μείνετε στα ηλεκτρονικά σας και όλα καλά! Ο κόσμος κυλάει καλύτερα χωρίς τις υπόλοιπες συζητήσεις" - 2016 Η ΕΛΛΑΣ ΕΑΛΩ
    "Το Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" Τάδε έφη εις "Β'Λάκων φιλόσοφος"
    IEEE member since 1988 -ΕΙΜΑΙ ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΟΣ

  40. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον SRF για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (06-12-15), picdev (06-12-15)

  41. #29
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Mar 2012
    Περιοχή
    Λάρισα
    Μηνύματα
    55

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από GeorgeVita Εμφάνιση μηνυμάτων
    Οχι, αναφέρεται στα πρώτα video games που χρησιμοποιούσαν μερικές δεκάδες TTL chip-άκια (πύλες, counters, κλπ.) τόσο για την λογική του παιχνιδιού, όσο και για την παραγωγή των σημάτων ήχου και εικόνας. Το παιχνίδι που αναφέρει ο Ακης (picdev) είναι το Breakout, εκεί και σε κείμενα για την ιστορία της Apple αναφέρουν τα σχετικά (TTL Breakout με 44 chips).

    Ακόμη και στο παρόν θέμα, έστω και με τη χρήση μΕ, όλη η υλοποίηση είναι ψηφιακή, με ένα μόνο ενεργό εξάρτημα!
    Μα τα TTL δεν ειναι πύλες ; Ειναι ο βασικός συνδυασμός τρανζιστορ ώστε να δημιουργήσουν πύλες. Μήπως εννοεί ότι δεν χρησιμοποιούσαν ic αλλα βασικά δομικά ψηφιακά στοιχεία ; Απλά η πρόταση όχι λογικές πύλες αλλα λογικά κυκλώματα απο Μονή της φάσκει και αντιφάσκει χωρίς να θέλω να κόλλησω σε λεπτομέρειες απλά για να το ξεκαθαρίσω.

    0 Not allowed! Not allowed!

  42. #30
    Μέλος Το avatar του χρήστη picdev
    Όνομα
    akis
    Εγγραφή
    Jul 2007
    Περιοχή
    ____
    Μηνύματα
    7.381

    Προεπιλογή

    Δηλαδή τα παιχνίδια αυτά τα έφτιαχναν με λογικές εξισώσεις ?
    Και πάλι μου φενεται τόσο δύσκολο , πως έφτιαχναν τα πίξελ , το σήμα video

    0 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη picdev : 06-12-15 στις 01:56

  43. #31
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Mar 2012
    Περιοχή
    Λάρισα
    Μηνύματα
    55

    Προεπιλογή Space Invaders με €5 (PIC16F628A)

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από picdev Εμφάνιση μηνυμάτων
    Δηλαδή τα παιχνίδια αυτά τα έφτιαχναν με λογικές εξισώσεις ?
    Αν η ερώτηση απευθύνεται σε εμένα θα έλεγα το εξής. Οι λέξεις στην τεχνική ορολογία έχουν τη δικη τους βαρύτητα. Προφανώς στο σχεδιασμό των κυκλωμάτων υπάρχει μια λογική αλλα η λογική της σχεδίασης ενός παιχνιδιού δεν εχει καμμιά σχέση με τις λογικές πύλες όταν το σχεδιάζεις επι χαρτου. Όταν αναφέρεσαι σε αυτήν την ψηφιακή λογική συνειρμικά φέρεις στο μυαλό όλα τα σχετικά με τα τεχνικά δομικά στοιχεία, κατι που δεν ισχύει με τη λογική του παιχνιδιού που ειναι εντελώς διαφορετική ....

    If (life < 1) then
    Game Over

    Δεν συμφωνείς ; Τέλος πάντων μεγάλο ζήτημα το κάναμε, δεν αξίζει ο κόπος απλά δεν το κατάλαβα όπως διατυπώθηκε το όλο θέμα.

    0 Not allowed! Not allowed!

  44. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον sdancer75 για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (06-12-15)

  45. #32
    Μέλος Το avatar του χρήστη CybEng
    Όνομα
    CybEng
    Εγγραφή
    Oct 2007
    Περιοχή
    Athens
    Μηνύματα
    333

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από picdev Εμφάνιση μηνυμάτων
    Δηλαδή τα παιχνίδια αυτά τα έφτιαχναν με λογικές εξισώσεις ?
    Και πάλι μου φενεται τόσο δύσκολο , πως έφτιαχναν τα πίξελ , το σήμα video
    Ξεκινούσαν από ένα state machine όπου περιγραφόταν κατά κάποιο τρόπο η λογική που εμπεριέχει η "μηχανή" του παιχνιδιού. Με κάποια τυποποιημένη μεθοδολογία το state machine μετατρέπεται σε λογικές εξισώσεις οι οποίες υλοποιούνται με τις πύλες.

    Το σήμα video ξεκινά με μιά "μηχανή" που παράγει τους παλμούς συγχρονισμού/αμαύρωσης της εικόνας για να δημιουργηθούν οι γραμμές και τα πλαίσια σάρωσης.
    Μια άλλη "μηχανή" διαβάζει από μια μνήμη τα pixel και τα "φυτεύει" στην κατάλληλη θέση του σήματος που έχει παράξει το προηγούμενο στάδιο.
    Φυσικά μια τρίτη "μηχανή" έχει φροντίσει να γράψει την πληροφορία που αντιστοιχεί στα pixel στις κατάλληλες θέσεις μνήμης.
    Και μέχρι τώρα δεν έχουμε αναφέρει τίποτε για τη "μηχανή" που περιγράφει το game play έτσι ώστε να παραχθεί η πληροφορία που χρειάζεται η προηγούμενη "μηχανή" κοκ...

    Φυσικά για λόγους οικονομικού κόστους υλικών αυτά πρέπει να υλοποιηθούν με τον μικρότερο δυνατό αριθμό chip και χρησιμοποιώντας το 100% των πυλών που έχουμε στην διάθεσή μας.

    Αααα, και όλα αυτά να χωράνε στην μικρότερη πλακέτα το πολύ δύο στρωμάτων και αν δεν έχει επιμεταλλωμένες οπές ακόμη καλύτερα διότι είναι φθηνότερη.

    Τι να λέμε.... Οι άνθρωποι που τα σχεδίαζαν ήταν απλά ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ !

    0 Not allowed! Not allowed!

  46. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον CybEng για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (06-12-15), picdev (06-12-15)

  47. #33
    Μέλος Το avatar του χρήστη picdev
    Όνομα
    akis
    Εγγραφή
    Jul 2007
    Περιοχή
    ____
    Μηνύματα
    7.381

    Προεπιλογή

    Ή αλήθεια είναι ότι στη σχολή στα ψηφιακά δεν κάναμε state machine , ισως να ήταν σε κάποιο επιλογής . πολύ ενδιαφέρον όντως και αρκετά πολύπλοκο

    0 Not allowed! Not allowed!

  48. #34
    Μέλος
    Όνομα
    Χρήστος
    Εγγραφή
    Sep 2012
    Περιοχή
    Χολαργός
    Μηνύματα
    1.907

    Προεπιλογή

    Η ομορφιά της κατασκευης του Γιωργου οφείλεται στο τι μπορει να κανει ενας pic me 224 byte RAM kai 3,5 KB Flash !!! Εχουν κάνει θαύματα , αλλά θα φάγαν τα νιατα τους ... για να το κανουν !
    Η σύγχρονη προσέγγιση βγαινει με 315 γραμμές python ... πάλι σε 5$ ... hardware υπολογιστη ( αν ειναι κανεις τυχερος και βρει το Raspberry Zero sta 5 $ !!! )

    http://www.linuxuser.co.uk/tutorials...ry-pi-part-one

    0 Not allowed! Not allowed!

  49. #35
    Μέλος
    Όνομα
    Παναγιώτης
    Εγγραφή
    Jan 2005
    Περιοχή
    ΑΘΗΝΑ
    Μηνύματα
    4.865

    Προεπιλογή

    Χρήστο κι ότι ήθελα να αναφέρω το Raspberry Zero!!! Με πρόλαβες για νανοσεκόντ!

    0 Not allowed! Not allowed!
    Διάλογος EL σε chat:
    - Μελενέ διονυση οιμε ελεφθεροσ εχής αγωρη εε
    - imina mi lene maria kia psixno agggoriii kalooo
    - Ελει νικα γράψαι ανκληκα δεν ξαιρο

  50. #36
    Μέλος
    Όνομα
    Γιώργος
    Εγγραφή
    Feb 2010
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.618

    Προεπιλογή

    Το τελικό ελάχιστο κύκλωμα του παιχνιδιού είναι το παρακάτω:



    Σημειώσεις:
    Εχω αφαιρέσει το βύσμα σύνδεσης εξωτερικού χειριστηρίου (ήταν το DB9), το LED και τις αντιστάσεις τερματισμού στην έξοδο επειδή υπάρχουν στις τηλεοράσεις. Ρύθμισα τις τιμές των εξαρτημάτων για μέγιστο σήμα video σύμφωνα με το πρότυπο SCART. Αρκετές πληροφορίες υπάρχουν στα service manual των τηλεοράσεων.
    Ο κονέκτορας SCART που δείχνω είναι αυτός της TV, όπως το βλέπουμε πριν βυσματώσουμε το καλώδιο. Είναι το ίδιο με το αν βλέπετε το βύσμα καλωδίου από την πίσω όψη. Ετσι κι αλλιώς, υπάρχει αρίθμηση στους ακροδέκτες. Αν φτιάχνετε το κύκλωμα με βύσμα πλακέτας για σύνδεση με καλώδιο SCART <-> SCART, δείτε το αρχικό σχέδιο στο http://www.quinapalus.com/picsi.html

    Η κατανάλωση του κυκλώματος είναι λίγα 5-7mA και η τροφοδοσία του μπορεί να γίνει από το βύσμα USB που έχουν τώρα πια όλες οι τηλεοράσεις.

    Υ.Γ.: ανατρέχοντας στη σελίδα που βρήκα το κύκλωμα, ο συγγραφέας της Mark Owen έχει ζήσει/εργαστεί στη Θεσσαλονίκη και μιλάει/γράφει Ελληνικά!
    Συνημμένα Thumbnails Συνημμένα Thumbnails Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  sicct_min.jpg Εμφανίσεις:  696 Μέγεθος:  42,3 KB  

    1 Not allowed! Not allowed!

  51. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον GeorgeVita για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    klik (09-12-15)

  52. #37
    Μέλος
    Εγγραφή
    Apr 2006
    Περιοχή
    Κέρκυρα
    Μηνύματα
    5.958

    Προεπιλογή

    Κάποια παιχνίδια πράγματι δεν είχαν CPU όπως για παράδειγμα το θρυλικό pong. Για την ακρίβεια το Pong στην αρχή ήταν παιχνίδι υπολογιστή (τέλη δεκαετίας 60) και μετά μετατράπηκε σε παιχνίδι χωρίς cpu (σαν καμπίνα και σαν TV game δεν είχε cpu). Τα περισσότερα όμως παιχνίδια είχαν cpu, για παράδειγμα το space invaders είχε 8080. Μεγάλο μέρος των κυκλωμάτων εκείνης της εποχής έχει να κάνει με το γεγονός ότι η RAM ήταν ακριβή και έτσι αντί να υπάρχει ram που να καλύπτει με pixel όλη την οθόνη χρησιμοποιούνταν σε αρκετά μέρη EPROM όπου επεξεργαστής όριζε σε ποιο σημείο της οθόνης θα εμφανιστεί το περιεχόμενο της. ΠΧ σε ένα pacman ο επεξεργαστής όριζε ότι το περιεχόμενο της EPROM που θα ήταν ένα φαντασματάκι θα εμφανίζονταν σε ένα σημείο. Στη συνέχεια για να μετακινήσει το φαντασματάκι αρκούσε να ζητήσει να εμφανιστεί σε άλλο σημείο. Έτσι και λιγότερη μνήμη χρειάζονταν και πολύ μικρή επεξεργαστική ισχύ σε σχέση με το να σβήνει Pixel και να τα γράφει σε άλλο σημείο.
    Σε άλλα παιχνίδια το περιεχόμενο της EPROM εμφανίζονταν όταν ο counter της σάρωσης έπαιρνε την τιμή που είχε ορίσει η CPU σε ένα register ενώ σε άλλα παιχνίδια η CPU έγραφε σε μία μικρή μνήμη Πχ 1ΚΒ τον κωδικό των αντικειμένων που θα πρέπει να εμφανιστεί και η έξοδος της μνήμης συνδέονταν με eprom που περιείχε την εικόνα τον αντικειμένων. Πολλές φορές την σχεδίαση βοηθούσε οτι οι παλαιες SRAM είχαν διαφορετικό Data in από Data out. Αν θυμάμαι καλά το pacman χρησιμοποιούσε την δεύτερη τεχνική όπου η sram οδηγούσε το addres της eprom. Μάλιστα μπορούσε κάποιος αλλάζοντας το περιεχόμενο της eprom να αλλάξει τους χαρακτήρες που εμφανίζονταν στην οθόνη.
    Ειδική περίπτωση ήταν παιχνίδια όπως το asteroid (6502 CPU) που είχαν διανυσματικά γραφικά, δηλαδή δεν ήταν bitmap αλλά η CPU καταχωρούσε σε μνήμη τα διανύσματα (γραμμές) που ήθελε να εμφανιστούν στην οθόνη και ένα hardware με state machine αναλάμβανε να τα δημιουργήσει ελέγχοντας τα X και Y yoke της οθόνης και χαράσσοντας τις επιθυμητές γραμμές...

    0 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη chip : 08-12-15 στις 19:58

  53. 2 μέλη ευχαρίστησαν τον chip για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    CybEng (09-12-15), GeorgeVita (08-12-15)

  54. #38
    Μέλος Το avatar του χρήστη maouna
    Όνομα
    Πάνος
    Εγγραφή
    Apr 2008
    Μηνύματα
    1.953

    Προεπιλογή

    Σχεδίασα το PCB για το πρωτο σχηματικο..και πρόσθεσα σταθεροποιητη 78L05. Αν ενδιαφέρεστε πείτε να ποστάρω τα αρχεία.
    Συνημμένα Thumbnails Συνημμένα Thumbnails Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  sicct.gif Εμφανίσεις:  95 Μέγεθος:  22,0 KB   Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  space invaders.jpg Εμφανίσεις:  110 Μέγεθος:  155,1 KB  

    1 Not allowed! Not allowed!

  55. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον maouna για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    GeorgeVita (09-12-15)

  56. #39
    Μέλος Το avatar του χρήστη lynx
    Όνομα
    Л3F73R15
    Εγγραφή
    Jun 2006
    Περιοχή
    10km Perimetrically
    Μηνύματα
    2.042

    Προεπιλογή

    για πιο λόγο το κάνετε αυτά; για να το φτιάξουμε; όχι δεν το φτιάχνω...

    0 Not allowed! Not allowed!

  57. #40
    Μέλος
    Όνομα
    Στράτος
    Εγγραφή
    Oct 2004
    Περιοχή
    Χανιά
    Μηνύματα
    526

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από lynx Εμφάνιση μηνυμάτων
    για πιο λόγο το κάνετε αυτά; για να το φτιάξουμε; όχι δεν το φτιάχνω...
    Όταν είναι έτοιμο, κάνε του μια παρουσίαση και σε 'μας, μπας και δεν το φτιάξουμε......
    Πάντος με pic32 ενα ωραίο είναι εδώ http://www.ze.em-net.ne.jp/~kenken/en/videogame.html

    0 Not allowed! Not allowed!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη stratos111 : 09-12-15 στις 01:31

Σελίδα 1 από 3 1 2 3 ΤελευταίαΤελευταία

Παρόμοια Θέματα

  1. PIC16F628A
    By @962fm@ in forum Μικροελεγκτές
    Απαντήσεις: 28
    Τελευταίο Μήνυμα: 03-02-16, 17:46
  2. Space Vector PWM και προβλημα Atmega32A
    By SProg in forum Μικροελεγκτές
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο Μήνυμα: 11-10-15, 23:32
  3. Δέκτης SILVER SPACE MASTER
    By BASILIS971 in forum Γενικά
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 06-09-12, 20:01
  4. p-space στην πάτρα
    By Γιώργος Φυσικός in forum Γενική Συζήτηση
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 18-06-12, 04:47
  5. International Space Station
    By Lykos1986 in forum Γενική Συζήτηση
    Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο Μήνυμα: 26-05-08, 18:29

Tags for this Thread

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δημιουργία θεμάτων: Όχι
  • Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
  • Σύναψη αρχείων: Όχι
  • Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
  •  
  • BB code: σε λειτουργία
  • Smilies: σε λειτουργία
  • [IMG]: σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • HTML: εκτός λειτουργίας