PDA

Επιστροφή στο Forum : χρονοκαθυστέρηση με 555



diamadiss
10-07-09, 12:46
Παιδιά γειά. Εχω φτιάξει το παρακάτω κύκλωμα. Αυτό που θέλω να κάνω είναι όταν κλείνω το διακόπτη το λαμπάκι να ανάβει και όταν τον ανοίγω να μένει ανοικτό για κάποια second, ακόμα και όταν τον ξανακλείσω πρίν το λαμπάκι να σβήσει, όταν θα τον ξανανοίξω αυτο να κάνει χρονοκαθυστέρηση. Αντιμετωπίζω ενα πρόβλημα όμως. Όταν κρατλαω τον διακόπτη κλειστό για κάποια second, περίπου 15second, μόλις τον ανοίξω το λαμπάκι σβήνει αμέσως χωρίς να γίνει χρονακαθυστέρηση, ή ακόμα και όταν το κλείσω στιγμιαία και μετά τον κρατήσω πατημένο για λίγο χρόνο και έπειτα τον ανοίξω το λαμπάκι θα σβήσει αμέσως. Μήπως μπορείτε να μου πείτε εαν γίνετε με αυτό το κύκλωμα και τι πρέπει να αλλάξω, αλλιώς εαν δεν γίνετε με αυτό μήπω έχετε να μου προτείνετε κάποιο άλλο. Ευχαριστώ και ελπίζω να μην έγινα κουραστικός με τοση επεξήγηση.:001_smile:

ts0gl1s
10-07-09, 13:29
Και εγώ παιδεύομαι τώρα τελευταία με το 555 αλλά είμαι αρχάριος ακόμα!!! Μήπως θέλει μεγαλύτερους πυκνωτές?

LORADE
10-07-09, 17:22
Χρησιμοποιησε το παρακατω κυκλωμα. Παιξε με τα εξαρτηματα που ειναι σημειωμενα με αστερισκο και φερτο στα μετρα σου. Τιποτα δεν ειναι κρησιμο, μπορεις να χρησιμοποιησεις οποιο ΝPN τρανζιστορ εχεις.

diamadiss
10-07-09, 17:29
Φίλε lorade σε ευχαριστώ για το κύκλωμα και θα ήθελα να σε ρωτήσω δυο πράγματα. Το κύκλωμα νομίζω πως μπορώ να το τρφοδοτήσω με 10volt και επίσης μήπως μπορείς να μου πεις εαν μπορώ να αντικαταστήσω κάποια αντίσταση με ενα ποτενσιόμετρο ώστε να μεταβάλω τον χρόνο (την χρονοκαθυστέρηση). Το ποδαράκι 5 να το αφήσω στον αέρα όπως το έχεις ή πρέπει να το γειώσω για να μην δημιουργεί πρόβλημα στο ολοκληρωμένο. Ευχαριστώ και πάλι.:001_smile:

LORADE
10-07-09, 17:56