PDA

Επιστροφή στο Forum : κεραία για δέκτη VHF



darthtony
04-12-09, 13:55
έχω ποστάρει ήδη γι αυτο το θέμα εδω: http://www.hlektronika.gr/forum/showthread.php?t=42187&page=6
αλλά πιστεύω οτι εδώ τερειάζει καλύτερα η ερώτηση(αν θεωρείτε spam σβήστε το:))

Θέλω να φτιάξω κεραία για ένα δέκτη VHF (συγκεκριμένα συχνότητες γύρω στους 125Mhz) . επειδή είμαι άσχετος παραπκαλώ να είναι όσο πιο απλή γίνεται.
έχω δει μερικά σχέδια στο internet αλλά δεν ξέρω ποιο είναι πιο κατάλληλο. επιπλέον, όλα χρησιμοποιών ομοαξονικό καλώδιο για τηλεόραση, αλλά ο δέκτης μου(ό,τι πιο φτηνο βρήκα) παίρνει βιδωτη τηλεσκοπική κεραία, οπότε δεν ξέρω που να συνδέσω τα δυο καλώδια.

KALODIAKIAS
05-12-09, 01:35
φτιαξε ενα διπολο λ/2 η λ/4

ειναι πολυ απλες κεραιες με ικανοποιητικη αποδωση


η βιδωτη κεραια του δεκτη σου κατα πασα πιθανοτητα εχει βυσμα sma

θα χρησιμοποιησεις ανταπτορα απο θυλικο βυσμα sma σε θυλικο pl η so-239 στο καλωδιο θα βαλεις το αντηστοιχο αρσενικο θα το βυδωσεις στον ανταπτορα και το sma θα βιδοθει στον δεκτη σου στη θεση της κεραιας αντι για κεραια

darthtony
05-12-09, 12:27
τι είναι το βύσμα sma(απλά βιδώνει- είναι δέκτης του κιλού :P)

Γαληνίτης
05-12-09, 12:52
Η κατακόρυφη κεραία είναι προτιμότερη.
Μια λ/4 ground plane πχ.
Με μαστίγιο (κατακόρυφο αγωγό) μήκους 0.95 λ/4 και 3 (2-4) ράντιαλς κατά 5% μακρύτερα, οριζόντια ή λοξά προς τα κάτω.
Το λ/4 για συχνότητα 125MHz είναι 75:125=0.6m.
Άρα μαστίγιο 58cm και ράντιαλς 60cm περίπου.
Εφ'όσον πρόκειται για κεραία λήψης, τα μήκη δεν είναι καθόλου κρίσιμα, ούτε η Ζο του κοάξιαλ και τα στάσιμα (VSWR).
Η κατασκευή μπορεί να γίνει με μονόκλωνο καλώδιο ηλεκτρικών εγκαταστάσεων 2.5mm2. H στήριξη, σε ένα ξύλο, σκουπόξυλο ή σωλήνα PVC, με δεματικά καλωδίων πχ. Η σύνδεση με τον δέκτη μπορεί να γίνει με καλώδιο κοάξιαλ TV 75Ω. Δεν χρειάζονται κονέκτορες.