PDA

Επιστροφή στο Forum : Διοδοι σεληνιου και οξειδιου του χαλκου....



michaelcom
19-10-11, 23:32
Βρηκα τυχαια στο ιντερνετ για κατι διοδους σεληνιου και οξειδιου του χαλκου η απορια μου λοιπον ειναι απλη γιατι σταματησαν να βγιενουν?? και δεν χρησιμοποιουντε πουθενα?

Επισης αφου αυτες οι ενωσεις ειναι 'ημιαγωγοι' γιατι τοτε δεν εφτιαχναν τρανζιστορς με τετοια υλικα??

Διαβασα οτι το οξειδιο του χαλκου ειναι p-type ενω το οξειδιο του ψευδαργυρου n-type ανετα θα μπορουσαν να φτιαξουν τρανζιστορ....


Το ξερω οτι δεν ειστε φυσικοι ουτε χημικοι αλλα απλα ρωταω στο αν ξερεις κανεις....

Γαληνίτης
20-10-11, 02:14
Δεν είμαι ειδικός, αλλά ερασιτέχνης που πρόλαβα την δεκαετία του 50, που άρχισα να ασχολούμαι με το χόμπυ των ηλεκτρονικών, τους ανορθωτές σεληνίου, τα "σελήνια" όπως τα λέγαμε. Διαδέχτηκαν τις ανορθώτριες ηλεκτρονικές λυχνίες αλλά αντικαταστάθηκαν τελικά από τις διόδους πυριτίου, που έχουν πολύ μικρότερες διαστάσεις, κόστος κλπ. σημαντικά πλεονεκτήματα. Σήμερα μπορεί να τους δει κανείς μόνο σε βιομηχανικές εφαρμογές, ηλεκτρόλυση, κάποιους φορτιστές μπαταριών αυτοκινήτου κλπ. Τα τρανζίστορς ανακαλύφθηκαν όταν τους μεταλλικούς ανορθωτές είχαν ήδη διαδεχθεί οι κρυσταλλοδίοδοι γερμανίου και μετά πυριτίου.

FILMAN
20-10-11, 10:48
Βρηκα τυχαια στο ιντερνετ για κατι διοδους σεληνιου και οξειδιου του χαλκου η απορια μου λοιπον ειναι απλη γιατι σταματησαν να βγιενουν?? και δεν χρησιμοποιουντε πουθενα?

(Επειδή οι σημερινές δίοδοι έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις. Βέβαια όταν πρωτοβγήκαν δεν ήταν όπως σήμερα, αλλά απλά οι τεχνολογίες που λες απλώς εγκαταλείφθηκαν. Αν συνέχιζε η έρευνα δεν ξέρω, ίσως σήμερα είχαν βελτιωμένα χαρακτηριστικά.)

Επισης αφου αυτες οι ενωσεις ειναι 'ημιαγωγοι' γιατι τοτε δεν εφτιαχναν τρανζιστορς με τετοια υλικα??

(Επειδή κάποιος έπρεπε να το σκεφτεί!)

Διαβασα οτι το οξειδιο του χαλκου ειναι p-type ενω το οξειδιο του ψευδαργυρου n-type ανετα θα μπορουσαν να φτιαξουν τρανζιστορ....