PDA

Επιστροφή στο Forum : Μετρητής με άναμα Led



VaRaDeRo21
15-01-17, 17:33
Καλησπερίζω την παρέα σας. Θα ήθελα την βοήθειά σας για ένα κύκλωμα που θέλω να φτιάξω.

Θέλω να φτιάξω έναν μετρητή ο οποίος θα κάνει το εξής:
Όταν το συνδέω στην τροφοδοσία θα ανάβει το πρώτο led
Με το πάτημα ενός κουμπιού θα σβήσει το 1ο και θα ανάβει το 2ο, με το πάτημα του ίδιου κουμπιού θα σβήνει το 2ο και θα ανάβει το 3ο , .... , μέχρι να ανάψει το 19ο led (και μετά να παραμένει αναμένο το 19)
Με το πάτημα ενός δεύτερου κουμπιού θα κατεβαίνει προς τα κάτω (πχ θα σβήνει το 19 και θα ανάβει το 18 κ.ο.κ)
Το τρίτο κουμπί θα είναι το reset (θα ανάψει το 1ο).

Θέλω να μου πείτε αν το παραπάνω κύκλωμα είναι εύκολο στην υλοποίηση (είμαι αρχάριος με λίγες γνώσεις) και θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα αν μου δίνατε κάποιο σχηματικό με τα εξαρτήματα που θα χρειάζονταν.

Σας ευχαριστώ.

GR_KYROS
15-01-17, 18:47
Ίσως η ανάπτυξη αυτού του κυκλώματος σου κάνει
http://www.homemade-circuits.com/2015/06/updown-led-indicator-circuit-using.html

pstratos
15-01-17, 19:34
CD40192 up-down counter με 4 ledακια μετράς 0-15 σε δυαδικό. Αν θες βάζεις και ενα CD4511 να βλέπεις και σε 7seg. Εργαστήριο ηλεκτρονικών είναι? Αυτά μπορείς να τα κάνεις και εικονικά σε κανα workbench / circuit simulator πριν το breadboard

VaRaDeRo21
15-01-17, 20:23
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

GR_KYROS αυτό που μου προτείνεις μπορείς να ανάψει μέχρι 10 led. Εγώ θέλω 19.

pstatos τους έτοιμους μετρητές τους έχω δει στο δίκτυο αλλά βγάζουν μέχρι 16 εξόδους. Το κύκλωμα αυτό θέλω να το φτιάξω για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι όπου μετράμε πόντους. Για την ακρίβεια ο μετρητής του κάθε παίχτη θα αποτελείται από έξι σειρές με 19 led κάθε σειρά, όπου κάθε σειρά θα ελέγχεται ξεχωριστά από τρία κουμπιά (count up, count down, reset).

GR_KYROS
16-01-17, 08:27
Με 2 LM3915 ανάβεις 20 led
Απλά θέλει προσαρμογές το σχέδιο
http://www.kitelectronica.com/2016/02/tutorial-ic-lm3914-lm3915.html

FILMAN
16-01-17, 13:22