PDA

Επιστροφή στο Forum : ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ



nikonk
18-02-18, 13:37
Καλημέρα σε όλους
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο για μια απάντηση έπεσα επάνω στο θέμα
Είμαι ιδιοκτήτης μιας κατοικίας στην Ανάβυσσο και συγκεκριμένα μιας κατοικίας που βρίσκεται σε ένα συγκρότημα 4 κατοικιών. Οι ιδιοκτήτες των άλλων κατοικιών άλλαξαν τους δικούς τους μετασχηματιστές ο καθένας με δικό του ανάλογα με την κατανάλωση του ο καθένας γιατί υπήρχε το εξής πρόβλημα. Μερικοί έμεναν μόνιμα και μερικοί μόνο για εξοχικό και είχαμε ένα μετρητή για τα φώτα του κήπου που άναβαν με έναν μετασχηματιστή 220/220 3000w για όλα μαζί τα φώτα. Τώρα ο καθένας έχει βάλει δικό του μετασχηματιστή και ξεχώρισαν τις γραμμές για να ελέγχει την κατανάλωσή του.
Το πρόβλημα μου είναι το εξής . Επειδή με απλά λόγια είμαι άσχετος μ΄αυτά ο ηλεκτρολόγος που έχει αναλάβει να αλλάξει τις γραμμές και να κάνει την νέα εγκατάσταση μου λέει να μην αγοράσουμε καινούργιο μετασχηματιστή και να χρησιμοποιήσω αυτό το θηρίο που είναι πάνω από 15-20 κιλά και ρωτάω εγώ αφού το φορτίο που έχει ο δικός μου χώρος δεν ξεπερνάει τα 350-380 watt ο υπάρχων μετασχηματιστή ανάβοντας απλώς και μόνο δεν θα καταναλώνει πολύ περισσότερα watt από το να το άλλαζα κι εγώ με έναν 600-700 va.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων και συγνώμη για την ασχετοσύνη.

SV1JRT
18-02-18, 14:36
Οι μετασχηματιστές έχουν συνήθως απόδοση 98% - 99% στο φορτίο. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση "ρεύματος" (ισχύος είναι η ΣΩΣΤΗ λέξη) είναι μέχρι 2% μεγαλύτερη από την κατανάλωση σου. Δηλαδή, αν έχεις 100 watt κατανάλωση, στο ρολόι θα γράφει 102 watt.
Όταν ΔΕΝ έχεις κατανάλωση, ο μετασχηματιστής ΔΕΝ καταναλώνει πρακτικά ρεύμα, όσο μεγάλος και να είναι. Επομένως ΣΩΣΤΑ σου προτείνει ο ηλεκτρολόγος να κρατήσεις τον υπάρχον μετασχηματιστή, έστω και αν είναι 20 κιλά. (και ΜΠΡΑΒΟ του στον ηλεκτρολόγο γιατί είναι τίμιος και δεν προσπαθεί να σου φάει λεφτά).

Panoss
18-02-18, 14:42