PDA

Επιστροφή στο Forum : Οδήγηση DC μοτέρ



mtzag
07-05-19, 14:32
Αυτο το μοτερ πως μπορω να το οδηγησω αποδοτικα με ρυθμιση στροφων ?
(Οδηγηση full bridge με pwm)
Εχω καμποσα τετοια igbt http://shop.semikron.com/out/media/ds/SEMIKRON_DataSheet_SKiM450GD126DL_23916130.pdf

To μοτερ λεει 220V DC αν του δωσω με pwm 565V DC(ανορθωση τριφασικου 400VAC) θα τα αντεξει ?
Που θα βρω τα 220V DC που θελει σε 79A ?

gchal
08-05-19, 01:31
Καλημέρα,
Λοιπόν όπως φαίνεται και στο σχεδιάγραμμα αυτός ο κινητήρας είναι συνεχούς ρεύματος (DC) σε παράλληλη συνδεσμολογία. Ο στάτης παίρνει ξεχωριστή τάση, και ο δρομέας (Armature) άλλη. Ο δρομέας χρειάζεται το μεγαλύτερο ρεύμα λειτουργίας περίπου 79/96 Amper,ενώ ο στάτης αρκείτε με λίγο ρεύμα περίπου 1 έως 5 Amp στην ίδια τάση ή και λίγο μικρότερη. Το control και εκκίνηση θα εφαρμοστεί στον δρομέα. Για να βγάλεις αυτά τα Αμπέρ, θα χρειασθεί να φτιάξεις ηλεκτρονικά με είσοδο απο τριφασικό ρεύμα, εν συνεχεία ανόρθωση με θυρίστορ και διόδους και τέλος ηλεκτρονικό για έλεγχο των θυρίστορς για ρύθμιση στροφών και εκκίνηση εν συνεχεία σταθεροποίηση των στροφών με την ταχογεννήτρια που είναι επάνω στον κινητήρα και έλεγχο ρεύματος και ..... είσαι έτοιμος να δουλέψεις. Εχε υπ'όψην σου εάν δεν γνωρίζεις ότι οι κινητήρες αυτοί διαφέρουν απο τους εναλλασσομένου διότι παρουσιάζουν μεγάλη σταθερότητα στο φορτίο με την προυπόθεση ότι δεν έχει απορυθμιστεί ο ψυκτροφορέας, αλλοιώς θέλει ρύθμιση για να βρεθεί η γωνία εργασίας για υψηλή ισχύ και όσο γίνεται χαμηλό ρεύμα λειτουργίας. Καλή δουλειά .....

gchal
08-05-19, 01:41
Εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε τριφασικό 220 V, για αυτό θα χρειασθείς τριφασικό Αυτομετασχηματιστή για να σου δίνει απο τα 400 v σε 220 V, ή εκτός εάν κατασκευάσεις το ηλεκτρονικό control έτσι που να μην σου δίνει παραπάνω απο 190 ή 200 V, σε όλη την ισχύ και όλες τις στροφές επίσης στην γέφυρα με τα θυρίστορ και τις διόδους δεν θα βάλεις πυκνωτές εξομάλυνσης ... προσοχή !!!

mtzag
08-05-19, 05:32
Πριν να κανω οτιδηποτε και επειδη εχω ηδη 15kw inverter για τριφασικο επαγωγικο μοτερ μηπως θα ειτανε καλυτερα να βαλω ενα τριφασικο επαγωγικο μοτερ 15kw με ενα inverter? (που μπορω να βρω μεταχειρισμενο 11-15kw τριφασικο 1450rpm μοτερ φτηνα με το κιλο με αμεση διαθεσιμοτητα?)
Στο dc μοτερ σε αυτη την ισχυ ποσο προβλημα μπορει να ειναι τα καρβουνακια?
Αν κρατησω το dc μοτερ μπορω να το οδηγησω με H bridge pwm στα 565VDC(με χαμηλοτερο duty cycle) η θελω 220VDC και με τιποτα να μην υπερβω τα 220VDC?
Αν βαλω τριφασικο μ/σ 400 σε 170 vac 50hz και μετα τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με πυκνωτες για να παρω 220VDC δεν κανει?
Εδω βεβαια ειναι προβλημα το κοστος του μ/σ.
Αν δεν βαλω μ/σ για μειωση του κοστους αλλα κανω ανορθωση με thyristors θα παιξει σωστα?
Υποψιν σε καθε περιπτωση το tacho που εχει το μοτερ θα ξυλωθει και θα μπει encoder ο οποιος θα ειναι εισοδος σε servo μηχανισμο(controller) για ρυθμιση θεσης-στροφων με pwn H-bridge(ρυθμιση στροφων με thyristor θελω να την αποφυγω για καλυτερη ακριβεια που εχει το pwm) στην περιπτωση του dc motor και αναλογικου -10v +10v στην περιπτωση ac motor-inverter.

Αν βαλω τριφασικο ac μοτερ και 9-11kw κανει αν ειναι να γλιτωσω λεφτα δεν θελω οποσδηποτε 15kw.

Τελος υπαρχει και επιλογη ac servomotor αλλα
σε αυτη την ισχυ ειναι ψιλοαπαγορευτικο λογο κοστους.

tsimpidas
08-05-19, 08:35
μηπως θα ειτανε καλυτερα να βαλω ενα τριφασικο επαγωγικο μοτερ 15kw με ενα inverter?

(που μπορω να βρω μεταχειρισμενο 11-15kw τριφασικο 1450rpm μοτερ φτηνα με το κιλο με αμεση διαθεσιμοτητα?)

Στο dc μοτερ σε αυτη την ισχυ ποσο προβλημα μπορει να ειναι τα καρβουνακια?

Αν κρατησω το dc μοτερ μπορω να το οδηγησω με H bridge pwm στα 565VDC(με χαμηλοτερο duty cycle) η θελω 220VDC και με τιποτα να μην υπερβω τα 220VDC?

Αν βαλω τριφασικο μ/σ 400 σε 170 vac 50hz και μετα τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με πυκνωτες για να παρω 220VDC δεν κανει?


Αν δεν βαλω μ/σ για μειωση του κοστους αλλα κανω ανορθωση με thyristors θα παιξει σωστα?


Τελος υπαρχει και επιλογη ac servomotor αλλα
σε αυτη την ισχυ ειναι ψιλοαπαγορευτικο λογο κοστους.



To μοτερ λεει 220V DC αν του δωσω με pwm 565V DC(ανορθωση τριφασικου 400VAC) θα τα αντεξει ?
Που θα βρω τα 220V DC που θελει σε 79A ?


Πάντως απο ερωτήσεις καλα πας...





Αυτο το μοτερ πως μπορω να το οδηγησω αποδοτικα με ρυθμιση στροφων ?
(Οδηγηση full bridge με pwm)
Εχω καμποσα τετοια igbt http://shop.semikron.com/out/media/ds/SEMIKRON_DataSheet_SKiM450GD126DL_23916130.pdf



εγω λεω να παρεις μια χουφτα απο αυτα που εχεις μαζι με μια χουφτα triac απο το αλλο θεμα που εχεις ανοιξει
και να τα βαλεις ολα σε μια πλακετα,,

θα βαλεις δυο καλωδια εισοδο και δυο-τρια-τεσσερα καλωδια εξωδο και θα βαζεις απο την μια οτι ρευμα θες και απο την αλλη
θα δουλευεις ολα τα μοτερ που εχεις συλεξει,,

αν θελουν δυο καλωδια θα συνδεεις δυο αν θελουν τεσσερα.......παλι καλυμμένος θα εισαι.



Στο τελος θα βαλεις ΟΛΑ τα μοτερ που εχει ο παλιαντζης σου [αν και νομιζω οτι εσυ εισαι ο παλιαντζης] να γυρνανε
και θα γυρισεις
ενα βιντεο-κλιπ με το τραγουδι = ολα τα παλια μαζευω ΟΟΟ Παλιαντζήήςςςς

SProg
08-05-19, 09:25
Πάντως απο ερωτήσεις καλα πας...


Και εσύ από αγένεια.

nestoras
08-05-19, 09:57
Ας μένουμε εντός θέματος παρακαλώ.

tsimpidas
08-05-19, 11:24
Ας μένουμε εντός θέματος παρακαλώ.

ok ας αρχίσουμε με την πρώτη ερώτηση,,,



Πριν να κανω οτιδηποτε και επειδη εχω ηδη 15kw inverter για τριφασικο επαγωγικο μοτερ μηπως θα ειτανε καλυτερα να βαλω ενα τριφασικο επαγωγικο μοτερ 15kw με ενα inverter?

.

Που θα το βαλεις ?
Πως θα το βαλεις ?
Εχει φλαντζα ?
Ποσο ειναι ο αξωνας ?
Ποσο η τρυπα ?
Εχεις τορνο για να το τεριαξεις ?

info@kalarakis.com
08-05-19, 15:41
Από την άποψη ότι έχεις το inverter και μπορείς να βρεις το μοτέρ φτηνά μάλλον πρέπει να κλείνεις προς αυτή την άποψη.
Σε ένα μοτέρ 220 να του βάλεις 400+ ε δεν είναι λογικο
Αν δεν έχεις τα χρήματα να πάρεις έτοιμο τον ελεγκτή μάλλον η κατασκευή θα είναι εκτός προϋπολογισμού.
Τώρα για να το ταιριάξεις ότι μοτέρ και να είναι θα θέλει τη δουλίτσα του

mtzag
08-05-19, 23:22
Σε τορνο θα μπει και εχω τορνο για τη κατεργασια φλαντζας. Μοτερ τριφασικο δεν εχω 15kw. Το dc moter με 565VDC PWM H-bridge μπορω να το οδηγησω ?

nestoras
08-05-19, 23:28
To μοτερ λεει 220V DC αν του δωσω με pwm 565V DC(ανορθωση τριφασικου 400VAC) θα τα αντεξει ?

Μάνο, σου φαίνεται λογικό να τα αντέξει? Έχει σημασία που θα είναι από PWM? Το μέγιστο DC ύψος δεν αλλάζει παρά μόνο το duty cycle οπότε πάλι η μέγιστη τάση με την οποία θα καταπονούνται τα τυλίγματα θα είναι +565V. Δε νομίζω κανένας κατασκευαστής να σχεδίασε τον κινητήρα με ονομαστικά μεγέθη 220V και ο ίδιος κινητήρας να μπορεί να λειτουργεί και στα 565V συνεχώς χωρίς να παρουσιάσει πρόβλημα αργά ή γρήγορα.

mtzag
08-05-19, 23:35
Δεν θα παιζει συνεχως στα 565vdc.. θα παιζει με αρκετα μειωμενο duty cycle στο pwm.
Ενας τριφασικος μ/σ 400vac σε 170vac σε αυτη την ισχυ ποσο κανει περιπου?

To παρων συστημα ειναι κατι τετοιο
https://m.eet.com/media/1059821/dc_motor_drives_fig4.1t.jpg
Το οποιο ομως κανει μονο σχετικη ρυθμιση στροφων και οχι θεσης.
Εγω θελω H-bridge pwm με 4 igbt γιατι εχει καλυτερο ελεγχο απο τα scr.